Gyorsolvasásra "kényszerít" a kormány: 34 ezer oldalas rendelet a szakképzésről Felnőttképzés
Eduline

Gyorsolvasásra "kényszerít" a kormány: 34 ezer oldalas rendelet a szakképzésről

Több mint 34 ezer oldalt kellett volna néhány óra alatt végigolvasniuk a szakképző intézmények vezetőinek, a...

szakképzés

Lesz olvasnivalójuk a szakképző iskolák vezetőinek

Több mint 34 ezer oldalt kellett volna néhány óra alatt végigolvasniuk a szakképző intézmények vezetőinek, a szakképzési kerettantervekről szóló NGM-rendelet és a mellékletek készítői ugyanis nem fukarkodtak a szavakkal - írja az Ars Boni jogi szakfolyóirat.

A rendelet az április 5-i Magyar Közlönyben jelent meg, és már április 7-én hatályba lépett, a folyóirat szerzője szerint így - bár a rendeletet szeptembertől alkalmazzák - a "kellő felkészülési időt" nem biztosították. "Képtelenség, hogy a mellékleteivel együtt 34 720 oldalt kitevő rendeletet ennyi idő alatt bárki akár csak el tudjon olvasni", hiszen azt körülbelül délután fél háromkor hirdették ki, így az érintetteknek összesen 35 és fél órájuk volt az értelmezésre.

"Vagyis ha abban a pillanatban, amikor megjelent a rendelet, nekiállunk olvasni, és semmi mást nem csinálunk, akkor percenként 16,3 oldalt elolvasva végzünk a hatálybalépésig. Az már csak hab a tortán, hogy a mellékletek jóval a kihirdetést követően jelentek csak meg a www.magyarkozlony.hu oldalon" - olvasható a folyóiratban. Milyen tantárgyak lesznek az iskolákban 2013 szeptemberétől? Az új tantervekről itt olvashatjátok legfrissebb cikkeinket.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.