Megvert a rendőr egy gimnazistát, elítélte érte a bíróság Felnőttképzés
MTI

Megvert a rendőr egy gimnazistát, elítélte érte a bíróság

Nyolc hónap felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte szerdán a párizsi büntetőbíróság azt a 26 éves rendőrt, aki bántalmazott egy gimnazistát márciusban a munkajogi reform elleni egyik tüntetésen.

A bíróság szigorúbbnak bizonyult az ügyészségnél, amely hat hónap felfüggesztett börtönbüntetés kiszabását kérte. A döntése alapján azonban az ítélet nem kerül bele a rendőr erkölcsi bizonyítványába, így az folytathatja hivatása gyakorlását, de utcán nem teljesíthet szolgálatot.

Márciusban országos visszhangot kapott egy felvétel, amely egy közösségi oldalon jelent meg a munkajogi reform elleni egyik tüntetésről. A filmen az látható, hogy az egyik párizsi gimnázium közelében egy 15 éves fiú fekszik a földön, két rendőr lefogja, és egyikük azt kiabálja neki, hogy keljen fel. Majd miközben megpróbál felállni, az egyik rendőr megüti. A fiú elesett, és eltört az orra.

Azt a rendőrt ítélték el, aki az ütést mérte a fiúra. A védelem szerint a rendőr nem az arcán akarta a fiút megütni, de miután a másik rendőr a tarkójánál tartotta meg a fiút, az ütés az orrán érte. Az ügyészség szerint azonban "teljesen törvénytelen" akár az arcán, akár más testrészén megütni egy tüntető állampolgárt.

A munkajogi reform ellen, amelyet nyáron végül elfogadott a parlament, tavasszal hónapokon át tiltakoztak a munkavállalók és a diákok. A tüntetéseket rendszeresen kísérték incidensek, amelyeken a diákok egy része összecsapott a rendőrökkel. Egy másik rendőrnek is bíróság elé kell állnia jövő júniusban, ő szintén március 24-én bántalmazott egy gimnazistát.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.