Kutatások bebizonyították: Zavarja a gyereket, ha mobilozik a szülő Felnőttképzés
Eduline

Kutatások bebizonyították: Zavarja a gyereket, ha mobilozik a szülő

A hvg.hu számolt be arról a kutatásról, mely a gyerekek reakcióját vizsgálta akkor, amikor szüleik mellettük mobiloztak. Az eredmény meglepő lehet.

Az angliai kutatás során 2000, 11 és 18 év közti gyereket kérdeztek meg szüleik mobilozási szokásairól, és arról, mennyire zavarja őket a mobilozás.

Az eredmény szerint a megkérdezett gyerekek már legalább egyharamada szólt a szüleinek, hogy fejezze be a telefonozást. A szülők közel fele nem vette figyeolembe a kérést, és nagyjából 44%-uk ingerülten reagált a kérésre.

A gyerekek válaszai alapján a szülők 14 százaléka még a családi étkezések közben is mobilozik, míg a szülők 95 százaléka azt mondta, hogy nem szokott ilyet csinálni. - írja a hvg.hu

Lefárasztja a dolgozókat az okostelefon: te is így érzed?

Az okostelefonokon az állandó online jelenlét miatt egyre jobban összemosódnak a munka és a magánélet határai, a dolgozó felnőtt magyar internetezők 86 százaléka használ okostelefont, és 78 százalékuk inkább dolgozik szabadidejében is alkalmanként a telefonján, csak munkaidőben is használhassa azt magáncélra - áll az eNet és a Magyar Telekom internetgazdaságról szóló legfrissebb kutatásában, amelyet kedden juttattak el az MTI-hez.

A felmérés eredményéből az is látszik, hogy a megkérdezett gyerekek nagyjából 82%-a örülne annak, ha a szülők legalább étkezés közben nem nyomogatnák a telefonukat, és minden 5. gyermek szerint a családi élet veszít az élvezetességéből a mobilozás miatt.

Úgy tűnik tehát, az, miszerint a gyerekek azok, akik nem tudják letenni a kütyüket és a szülők próbálják rávenni őket arra, hogy szabaduljanak ki egy kicsit a szájber tér világából, fordítva is igaz lehet. Érdemes rá figyelni.

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.