Csak őszintén! Te ilyen helyzetben segítenél másoknak? Felnőttképzés
Panyi Anna

Csak őszintén! Te ilyen helyzetben segítenél másoknak?

Magyarországon tízből nyolcan úgy érzik, nem érnének el senkit, ha hirtelen segítségre lenne szükségük, miközben legalább ugyanennyien tartják segítőkésznek magukat.

A Hősök Tere Kezdeményezés szerette volna érzékletesen megmutatni ezt a problémát, hogy szembesülhessünk a társas közönyösség jelenségével a gyakorlatban, és hogy lássuk, a statisztikák a valóságban is működnek.

Így alakult, hogy a kezdeményezés önkéntesei összedugták a fejüket, és összeállítottak egy sor olyan hétköznapi (vagy akár attól kicsit elrugaszkodott) szituációt, ami próbára teszi segítőkészségünket.

Mi az a Hősök Tere?

A Hősök Tere Kezdeményezés azt szeretné elérni, hogy minél több ember álljon ki és tegyen valamit másokért a mindennapokban. Pozitív változásra van szükség, de sokan vagyunk, akik nem tudjuk, hogy kezdjünk hozzá. A Hősök Tere szerencsére ismeri a hétköznapi hősiességhez szükséges összetevőket és át is adják a tudásukat, amit a világ egyik legismertebb szociálpszichológusától, Dr. Philip Zimbardótól tanultak.

Több évtizedes kutatási eredményein alapuló tanári tréningüket kifejezetten fiatalokkal foglalkozó szakembereknek, workshopjaikat pedig iskoláknak vagy kisebb csoportoknak ajánlják. További információ és jelentkezés az oldalukon és a Facebook-on.

Az együtt gondolkodásnak egy kandi kamerás szociálpszichológiai kísérlet lett az eredménye, 2014 februárjában, Budapest egy forgalmas részén, az Andrássy úton. A kísérlet résztvevői a járókelők voltak, akik mit sem sejtettek róla, hogy 50 önkéntes, 23 kamera, 3 rendező lázas munkájának köszönhetően tehették próbára aznap a bennük szunnyadó hétköznapi hőst.

Hogy mi lett az eredmény, azt nézzétek meg az alábbi videón!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.