Ezek a jövő szakmái, fogadjunk, hogy sokról még nem is hallottatok Felnőttképzés
Eduline

Ezek a jövő szakmái, fogadjunk, hogy sokról még nem is hallottatok

Akár már a közeljövőben is szükség lehet olyan szakemberekre, akikkel eddig még nem is találkoztatok, pedig komoly feladatuk van a világ rugóinak mozgatásában. Összegyűjtöttünk nektek párat ezek közül.

Vannak olyan szakmák, amelyeknél mindenkinek egyértelmű, hogy mit kell csinálni, hol kell csinálni, és mit kell tanulni. Viszont nagyon sok, eddig teljesen ismeretlen szakma is megjelent az utóbbi években Magyarországon is.

5 szakma, ami biztosan nagy szerepet fog játszani a jövőben:

1. UX designer

Már korábban is írtunk róla, hogy a felhasználói élményekkel foglalkozó szakembereknek nagyon nagy értékük van és lesz a munkaerőpiacon. Mi kell hozzá? Komoly feladat: kell hozzá kreativitás, informatikai tapasztalat és kutatási ismeretek.

2. Chatbotos

Ő az, aki az emberi interakciókat modellezi, hogy te meg se érezd: percek óta egy robottal beszélgetsz. Tehát ha valaha éreztétek már úgy, hogy egy honlap felugró ablaka igaziból megszólított titeket és releváns válaszokat adott a feltett kérdéseitekre szinte azonnal, akkor jól dolgozott. Ez egy nagyon új, folyamatosan változó terület, mely egy analitikus gondolkodással rendelkező embernek tökéletes.

3. Growth Hacker

Ő a kispénzű, nagy potenciállal bíró vállalkozások marketingese. Csodát kell művelnie, de mindezt low budgetből. Ismeri a képviselt brand értékét és érti a célközönséget. Az online világ minden területén profi. Úgyhogy egy ilyen ember feladata nem mindig hálás dolog, de annál kifizetődőbb, ha szívvel-lékekkel csinálja.

Még mindig ők keresik a legtöbbet, és csak kreativitás kell hozzá

Informatikai pályára készülsz? Nagyon sok lehetőség közül választhatsz, de nem tudod pontosan, hogy a programozás a webdesigner és a UX-es hogyan kapcsolódik egymáshoz és milyen képességekkel lehetsz befutó ezeken a területeken? Itt elolvashatod, hogy pontosan milyen feladatok tartoznak az ő munkakörükbe.

4. Social Influencer

 Ő az az ember, aki úgy hirdet, hogy adott esetben nem is veszitek észre, hogy hirdetést láttok. Ezek az emberek főleg Insagram és Youtube használatával népszerűsítenek termékeket. Ehhez kell egy adott bázis, akik megbíznak a Social Influencer véleményében.

5. Mood Manager / Happiness Manager

 Ő a cég lelke, hiszen az a feladata, hogy mindenki jól érezze magát a munkahelyén. Jelen pillanatban sem képzés, sem szak nem állít elő ilyen embereket, csupán a kreatív és jó problémamegoldó készséggel rendelkező emberekre vár a feladat, hogy Boldogság Managerek legyenek.