Ötszörös a túljelentkezés a közigazgatási ösztöndíjprogramra Felnőttképzés
Eduline

Ötszörös a túljelentkezés a közigazgatási ösztöndíjprogramra

Több mint 1450-en jelentkeztek a kormány által az ősszel meghirdetett Magyar Közigazgatási Ösztöndíjprogramra, amelyben összesen 300 fiatal vehet részt - közölte a Kormányzati Kommunikációs Államtitkárság pénteken.

A közlemény szerint a pályázók közül szakmai bizottság választja ki azokat, akik öt-öt hónapos szakmai gyakorlatot szerezhetnek előbb egy külföldi uniós tagállamban, azután Magyarországon.

A meghallgatások október 14-e óta tartanak. A szóbeli interjún a jelentkezők először egy angol nyelvi szintfelmérésen, majd egy magyar nyelvű személyes kompetenciamérésen vesznek részt. A legfőbb értékelési szempont a motiváció, az, hogy a jelentkező mennyire elkötelezett a közigazgatási pályával kapcsolatban, milyen a szakmai érdeklődése, milyen elképzelései vannak a karrierjéről, s milyen személyes kompetenciákkal bír.


A pályázatok összesítéséből kiderül, hogy a jelentkezők egyötöde szívesen dolgozna a jövő év elején felálló budapesti és a megyei kormányhivatalokban. Háromszázan a jelentkezők közül már jelenleg is rendelkeznek tisztviselői státusszal, az ösztöndíjra ugyanis nemcsak frissen végzettek, hanem már a közigazgatásban dolgozó fiatal diplomások is pályázhattak. A meghallgatások november végén zárulnak.

A kormány szeptemberben, az első kormányzati karrierexpón hirdette meg a programot. A 300 nyertes pályázó január elsején kezdheti meg gyakorlatát egy külföldi közigazgatási intézményben, majd a hazai közigazgatásban. A résztvevőknek egy e-learning-képzést is teljesíteniük kell, mielőtt megkezdik kormánytisztviselői karrierjüket.         

A jelentkezők vállalják, hogy legalább 2-3 évig a hazai közigazgatásban maradnak, és a külföldön megszerzett tudásukat itthon kamatoztatják - áll a közleményben.



eduline
„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.