2010. szeptember. 30. 17:37 Eduline Utolsó frissítés: 2010. szeptember. 30. 17:05 Felnőttképzés

Egységes belső pénzügyi ellenőr szakképzés Európában

A belső pénzügyi kontroll felmérő felsőfokú szakképzés egységes európai keretrendszerét dolgozta ki egy szakemberekből álló nemzetközi csoport a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) vezetésével. A projekt célja, hogy a szakmai képzésben résztvevők számára egy egységes európai, illetve multinacionális környezetben is jól hasznosítható szaktudás és képesítés váljon mind szélesebb körben elérhetővé.

A főiskola közleménye szerint az idén befejeződő MONTIFIC (Multilingual ONTology for Internal Financial Control) projekt célja, hogy a szakmai képzésben résztvevők számára egységes európai, illetve multinacionális környezetben is jól hasznosítható, "csereszabatos" pénzügyi kontroll felmérő szaktudás és képesítés váljon mind szélesebb körben elérhetővé.  

A BGF vezetésével fogott össze az írországi ISCN, a spanyolországi FGUVA, az ausztriai TermNet, a romániai Babes-Bolyai Egyetem, valamint a Memolux Kft., hogy az Európai Bizottság által támogatott Leonardo da Vinci projekt keretében nemzetközi szabványok alapján kidolgozott keretrendszert hozzanak létre a belső pénzügyi kontroll felmérő egységes európai felsőfokú képzés továbbfejlesztésére.

A MONTIFIC projekt keretében a szakemberek egy olyan közös - angol, német, spanyol, román és magyar nyelvű - rendszert dolgoztak ki, amelyben a helyi, anyanyelvi felsőfokú szakmai továbbképzésben résztvevők egységes európai követelményrendszerre épülő képesítést szereznek.
 
Az egységes rendszernek megfelelő kísérleti képzések és szakmai vizsgák - nemzetközileg mintegy 500 hallgató részvételével - az idén őszig befejeződnek, így a képzési program a belső pénzügyi ellenőr szakképzésben érdekelt - felsőfokú szakmai továbbképzést bonyolító - hazai és nemzetközi intézmények számára is elérhetővé válik.

A képzési programban részt vevő oktatási intézmények és oktatók nyilvántartásba vételét és a nemzetközi vizsgák lebonyolítását az ECQA egyesület (European Certification and Qualification Association) végzi. Idén  Magyarországon mintegy 200 főiskolai hallgató és 100 gyakorló szakember vett részt a magyar nyelvű vizsgarendszer kipróbálásában, és közülük 90 szerzett nemzetközi oklevelet.


mti/eduline

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.