A három éve alapított Werk Akadémia 2010 októberétől elindítja gasztrotagozatát: a csaknem százórás képzésen a résztvevők alapvető tájékozottságot nyernek a hazai és a nemzetközi gasztronómia - táplálkozáskultúra - legújabb törekvéseiről.
Információkat, alaptudást szerezhet az igényes vendég, aki rendszeresen és viszonylag sokat fordít arra, hogy vendéglőbe járjon, de növedékek lehetnek azok is, akik tanácstalanok abban, hogy milyen irányba induljanak, illetve hogyan változtassanak pályát - hangoztatta csütörtöki sajtótájékoztatóján Réz András, aki az akadémia "mindenesének" nevezte magát. A gasztronómia mint a kreativitás és a kultúra egyik formája sokak szerint a jövő sikerágazata, a magyar gazdaság egyik kitörési pontja lehet - fűzte hozzá.
A csaknem százórás képzés keretében ismertetik a hazai és a nemzetközi gasztronómia legújabb törekvéseit, aminek eredményeként a hallgatók - reményeik szerint - alkalmassá válnak arra, hogy tudatosan rendeljenek, vásároljanak, tájékozódjanak a különböző konyhák, éttermek, borászatok és párlatok kínálata terén.
Az élménytúrák során ellátogatnak a magyar gasztronómia "progresszív" helyszíneire: éttermekbe, cukrászatokba, borpincékbe, pálinkafőzdékbe. A korszerű konyhákban mesterszakácsokkal együtt, közös főzések során gyarapíthatják új készségekkel addigi tudásukat a főzés és a sütés terén. Cél az is, hogy megismerjék a minőségi hazai alapanyagokat.
A kurzus végén a hallgatók vizsgafeladata: egy étterem (kávéház, pub, cukrászda, tehát bármilyen méretű és stílusú vendéglátó egység) üzleti tervének, arculatának, marketing koncepciójának, étel- és itallapjának kidolgozása. A dolgozatot Lefkovics György és Sztanó Tamás vendéglőtulajdonosok bírálják majd el.
A kezdeményezésben a magyar gasztronómia ismert képviselői vesznek részt, köztük Berkes Gyula, Gianni, Mautner Zsófia, Segal Viktor, Somlai Zsolt, Sztanó Tamás és más gasztronómusok, gasztromenedzserek.
Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.