2010. április. 28. 10:55 Eduline Utolsó frissítés: 2010. április. 28. 12:26 Felnőttképzés

Képzési kísérlet: anyagi támogatás és oktatás tartósan munkanélkülieknek

Az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával negyven alacsony iskolai végzettségű, hátrányos helyzetű, tartós munkanélküli vehet részt szakmai oktatáson, miközben megélhetésükhöz is anyagi támogatást kapnak - mondta el Váradi Zsuzsanna az Első Nyírség Fejlesztési Társaság igazgatója.

Tájékoztatása szerint az érintettek, akiket egyéni jelentkezés alapján most választanak ki, júniustól ülnek iskolapadba, s könnyűgép-kezelői, közterületi fenntartói- és karbantartói, valamint takarítói szakképesítést szerezhetnek.

A kiválasztottak először személyiségfejlesztő, munkaerő-piaci és motivációs tréningen vesznek részt, majd júliustól indul szakmai képzésük, amely 2011. február végéig tart. A kilenc hónapos időtartam alatt a kísérletbe bevont, tanuló felnőtteknek havonta, személyenként 55.000 ezer forint megélhetési támogatást adnak.

Váradi Zsuzsanna hangsúlyozta: a sikeresen vizsgázók közül húsz szakképesítést szerzett munkavállalónak elhelyezkedési lehetőséget is biztosítanak, az önkormányzati alapítású Nyíregyházi Városüzemeltető és Vagyonkezelő Kft.-nél. Egy évig lesz garantált a munkahelyük, hogy gyakorlatot is szerezhessenek, s alkalmazásuk ideje alatt a napi hat órás munkaviszonyért havonta bruttó 80.000 forint bért kapnak.

A szektorok összefogása a hátrányos helyzetű emberekért elnevezésű képzési modellkísérlet az Európai Szociális Alap több, mint 85 millió forint összegű támogatásával valósul meg. Az Első Nyírségi Fejlesztési Társaság a programmal mintát szeretne adni ahhoz, hogy miként vonjanak be tartós munkanélkülieket piacképes szakmát adó képzésbe Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, ahol jelenleg is mintegy 60.000 a nyilvántartott álláskeresők száma, s közöttük 50 százaléknál nagyobb a szakképzetlenek aránya.

 
mti

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.