Már csak egy hónap van a tavaszi érettségiig, így újabb tesztet állítottunk össze, a töriérettségi feladatai közül szemezgettünk. Öt kérdésből hányra tudnátok a választ?

1. feladat

A feladat az iszlám valláshoz kapcsolódik. Fogalmazzátok meg, mi az a keresztény hittétel (katolikusoknál: dogma) kapcsolatos dolog, amelyet az alábbi forrás elítél!
 
„Ne dicsőítsetek engem, ahogyan [a más vallásúak] dicsőítik Mária fiát, mert én csak egy szolga vagyok. Tehát hívjatok engem Allah szolgájának és küldöttének.”
(Sahih al-Bukhari; a Próféta mondásai)

2. feladat

Melyik Árpád-házi király élt hamarabb? Könyves Kálmán vagy III. István?

3. feladat

A felsoroltak közül melyik jelenségről van szó?

…………………. : az OSZDMP II. kongresszusán (1903) a forradalmi irányzatot valló többség, az osztályharcos marxizmus híveinek Lenin által kidolgozott ideológiája, 1917 végétől pedig hatalmi politikai gyakorlata.

1. fasizmus
2. bolsevizmus
3. árja
4. fajelmélet
5. keresztényszocializmus

4. feladat

Kiknek a szavazatai alapján juthatnak be a képviselők az Országgyűlésbe?

5. feladat

Mikor volt a Spartacus-féle rabszolgafelkelés?

Megoldások

1. feladat: Jézus Isten fia / Jézus az egyik isteni személy / Szentháromság (A helyes válasz más megfogalmazásban is elfogadható)

2. feladat: Könyves Kálmán

3. feladat: 2., bolsevizmus

4. feladat: A szavazásra jogosult állampolgárok vagy választópolgárok szavazati alapján. (Az is jó megoldás, ha a vizsgázó leírja a választásra jogosultság kritériumát.)

5. feladat: Kr.e. 74-71.

További feladatokat történelemből itt találtok, matekból pedig itt és itt. És a magyarérettségin átmennétek, ha ma lenne? Itt tesztelhetitek magatokat. A legfontosabb tudnivalókat a 2014-es érettségiről itt találjátok.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!


Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban Közoktatás Gál Luca

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban

Egyre több iskola vezeti be a szabadszedéses menzát, amelynek köszönhetően a diákok maguk dönthetik el, mit és mennyit szeretnének enni. Ez nemcsak az étkezési élményt javítja, hanem a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkenti. Sok helyen azt tapasztalják, hogy a rendszer bevezetése után többen fizetnek be az iskolai étkezésre, köztük olyanok is, akik korábban nem éltek ezzel a lehetőséggel.