Keresztféléves felvételivel jelentkeztek mesterképzésre? Mutatjuk a szabályokat Érettségi-felvételi
Eduline

Keresztféléves felvételivel jelentkeztek mesterképzésre? Mutatjuk a szabályokat

Keresztféléves felvételivel jelentkeznétek mesterképzésre? Mutatjuk a pontszámítási szabályokat.

A mesterképzésre jelentkezők maximum 100 pontos felvételi pontszámot érhetnek el. Ebből esélyegyenlőség alapján a jelentkezők legalább 1, de legfeljebb 10 többletpontot kaphatnak.

Az egyetemek, főiskolák csak azt a jelentkezőt vehetik fel, akinek a pontszáma a meghatározott pontszám (100 pont) 50 százalékát eléri. Az egyes többletpontok szabályait a felsőoktatási intézmények külön-külön határozzák meg. Csakúgy mint a felvételi követelményeket és a rangsorolás módját. Ennek ellenére azonban a felvi.hu összegyűjtötte, hogy melyek a leggyakrabban alkalmazott rangsorolási, pontszámítási módok:

oklevél minősítése,
oklevél átlaga (egy vagy két tizedesjegy pontossággal),
záróvizsga eredménye,
felsőoktatásban megszerzett félévi (tanulmányi) eredmények átlaga,
szóbeli felvételi elbeszélgetés,
szóbeli felvételi vizsga,
írásbeli felvételi vizsga,
írásbeli felvételi vizsgának minősülő felvételi portfólió (tudományos munkák, szakmai önéletrajz stb.),
oklevél minősítésének szorzata (szorzószámmal),
tantárgyi teljesítmény és oklevél minősítése,
gyakorlati vizsga,
szakmai alkalmassági vizsga,
megszerzett szakmai gyakorlat,
motivációs beszélgetés.

A 2019-es keresztféléves felvételi meghirdetett képzéseit itt találjátok.

Hivatalos: vége a genderszaknak

Megszületett a társadalmi nemek szak megszüntetéséről szóló határozat, ezt a 444 szúrta ki. A szombaton hatályba lépett kormányrendeletben az szerepel: hatályát veszti az 139/2015. (VI. 9.) kormányrendelet azon sora, mely a társadalmi nemek szakot jelölte a mesterképzések jegyzékében. A rendeletmódosítás szerint a legkésőbb az idei évben genderszakra felvett hallgatók a tanulmányaikat a képzés megkezdésekor hatályos követelmények alapján még befejezhetik.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.