Bakancslista felvételizőknek: ezt kell megtenned, mielőtt leadod a jelentkezési lapot Érettségi-felvételi
Eduline

Bakancslista felvételizőknek: ezt kell megtenned, mielőtt leadod a jelentkezési lapot

Meddig és hogyan kell leadni a felsőoktatási felvételi jelentkezési lapját? Mi az, amire figyelnetek kell, hogy ne bukjátok el a felvételit? Íme, néhány fontos tudnivaló.

A központi felsőoktatási felvételire elektronikusan jelentkezhettek a felvi.hu e-felvételi szolgáltatásán keresztül - egy regisztráció után. Fontos, hogy ellenőrizzétek, jól írtátok-e be az e-mailcímetek, mert számos visszaigazoló és figyelmeztető üzenet a postafiókotokba érkezik majd. A bejelentkezés után a Szolgáltatások menüsorban vagy Az én felvim menüpontban használhatjátok a regisztrációhoz kapcsolódó funkciókat, itt található az e-felvételi menüpont is.

E-mailben ezután kapni fogtok egy biztonsági kódot és egy felvételi azonosító számot, ügyeljetek rá, hogy ezt felírjátok, a későbbiekben ugyanis ezen a számon tartják majd nyilván az adataitokat, és erre kell majd hivatkoznotok az ügyintézéskor is.

Gondoljátok át a sorrendet

Meg kell jelölnötök azt is, milyen képzési szintre, milyen munkarend szerint és milyen finanszírozási formára jelentkeztek. A jelentkezési helyeket egy legördülő menüből kell kiválasztani, itt különösen figyeljetek arra, hogy a megfelelőt jelöljétek ki.

Gondoljátok át, hogy milyen szakokra szeretnétek menni, mert legfeljebb öt helyet lehet megjelölni – ha egy szaknak az állami ösztöndíjas és az önköltséges formáját is megjelölitek, az csak egynek minősül. A február 15-ei jelentkezési határidő után új szakot már nem adhattok hozzá a jelentkezéshez - törölni lehet -, a sorrendet viszont július 9-ig egyszer módosíthatjátok. Így kell kitölteni a 2015-ös jelentkezési lapot - lépésről lépésre.

Ezek a dokumentumok kellenek

Nem elég csak az e-felvételis űrlapon rögzíteni a pontszámításhoz szükséges eredményeket, azokat dokumentumokkal is igazolnotok kell. Az alap- és osztatlan szakokra, felsőoktatási szakképzésre jelentkezőknek az érettségi bizonyítvány, illetve ha egy vagy több tárgyból újraérettségiztek, akkor az érettségi tanúsítvány fénymásolatát kell csatolniuk.

Osztott mesterszakra jelentkezőknek a felsőoktatási oklevél másolatát kell csatolniuk. Ez lehet a hagyományos képzési rendszerben szerzett főiskolai vagy egyetemi diploma, a többciklusú képzési rendszerben pedig az alap- vagy mesterképzésben, esetleg doktori képzésben szerzett oklevél.

Ha nem teljes kreditértékkel figyelembe vehető szakról érkeztek, előzetes kreditelismerési eljáráson kell részt vennetek. Ebben az esetben a jelentkezéseteket csak akkor fogadják el, ha az eljárás sikeres, és feltöltitek az erről szóló igazolást is az e-felvételi rendszerébe.

Az idei felvételin is kétféle módon nyújthatjátok be a szükséges dokumentumokat: feltölthetitek az e-felvételi rendszerébe vagy elküldhetitek postán az Oktatási Hivatal címére. Azokat a dokumentumokat, amelyeket a jelentkezési határidőig nem szereztek meg, július 9-ig tölthetitek fel. A tavasszal diplomázók esetében előfordulhat, hogy az egyetem, főiskola nem állítja ki időben a diplomát, ilyenkor oklevél-igazolást kell kérnetek, és azt kell csatolnotok a jelentkezéshez.

Mindenképpen csatoljátok az eljárási díj befizetéséről szóló igazolást, például az átutalásról szóló igazolás másolatát. Fontos, hogy ezt az igazolást a jelentkezési határidőig (február 15.) kell feltöltenetek, nem pedig a dokumentumpótlásig.

Hitelesíteni kötelező

Ellenőrizzétek az adataitokat, hogy mindent helyesen töltöttetek-e ki. Ezek után hitelesíteni kell a jelentkezést, enélkül ugyanis nem érvényes. Erre két lehetőségetek van: ügyfélkapus regisztrációval – ennek egyszeri regisztrációját bármelyik okmányirodában megtehetitek, de arra figyeljetek, hogy ideiglenes regisztráció nem elég. Számos olyan kormányablak van, amely hétvégén is nyitva van, ezek listáját a www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu oldalon megtaláljátok. Amennyiben az ügyfélkapuval történt hitelesítés többszöri kísérlet után sem sikeres, nyomtassátok ki a hitelesítő adatlapot, írjátok alá és így postázzátok.

Ha nem az ügyfélkapus megoldást választjátok, a hitelesítő adatlapot nyomtassátok ki, írjátok alá és postázzátok az Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190. címre. Arra figyeljetek, hogy ha hitelesítettétek a jelentkezést, majd a jelentkezési határidő – február 15. – előtt még módosítotok az adataitokon, vagy dokumentumot töltötök fel, akkor újra hitelesíteni kell. A hitelesítés, illetve a hitelesítő adatlap postára adásának határideje: 2015. február 23.

A többletpontok számításához szükséges dokumentumokról itt olvashattok, az intézményspecifikus csatolmányokról pedig itt. A 2015-ös felvételiről szóló legfrissebb cikkeinkért kattintsatok ide.

Minden a 2015-ös felvételiről

Ilyen lesz a 2015-ös felvételi

A legfontosabb határidők és dátumok

Pontszámítási szabályok

A 41 központi ponthatár

Ennyit kell fizetni a tizenhat népszerű szakon

Ilyen új képzések indulnak szeptemberben

Így kell kitölteni a 2015-ös elektronikus jelentkezési lapot

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!