Érettségi: így tehettek észrevételt, ha rosszul javították az írásbelit Érettségi-felvételi
Eduline

Érettségi: így tehettek észrevételt, ha rosszul javították az írásbelit

Ki és hogyan tehet észrevételt az érettségivel kapcsolatban? Most minden kérdésre válaszolunk.

 

A vizsgaszabályzat alapján a kijavított írásbeli vizsgadolgozatokkal kapcsolatos észrevételeket a megtekintést követő első munkanap végéig – tizenhat óráig – adhatjátok le.

A benyújtott észrevételeknek nincs formai követelménye. Észrevétel kizárólag a javítási, értékelési útmutatóban foglaltaktól eltérő javítás vagy az értékelés számszaki hibája esetén tehető. Az észrevétel benyújtására nyitva álló határidő elmulasztása esetén egy napon belül lehet igazolási kérelmet előterjeszteni. Az igazolási kérelem benyújtási határideje viszont jogvesztő.

Az igazolási kérelem elfogadásáról az igazgató dönt. Ha észrevételt tesztek írásbeli dolgozatának javítására, azt az igazgatónak egy másik szaktanárral a javítási, értékelési útmutató alapján felül kell vizsgáltatnia. Az igazgató gondoskodik arról, hogy az előzetes értekezleten helyettes szaktanár álljon rendelkezésre az észrevételben foglaltak elbírálására. Az észrevétel elbírálásában nem vehet részt a dolgozatot elsőként javító szaktanár.

Így pontozzák a kémiaérettségi szóbeli vizsgáját: szempontok és feladatok

Hány pontot lehet szerezni a kémiaérettségi szóbeli vizsgáján? Milyen szempontok alapján történik a pontozás közép- és emelt szinten? Utánajártunk. Hány pontot lehet szerezni a kémiaérettségi szóbeli vizsgáján? 50 pont a maximum emelt és középszinten egyaránt. Milyen segédeszközöket lehet használni?

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.