A holokauszt-emlékév miatt lehetett rá számítani, hogy a lágerversekről is ismert Pilinszky János egyik műve szerepel majd az emelt szintű magyarérettségin – mondta az eduline-nak nyilatkozó érettségiző, aki szerint idén megoldható, korrekt feladatlapot kaptak.
Itt vannak a hivatalos megoldások! Hány pontot értetek el?
A középszintű magyarérettségi hivatalos megoldásai.
Az emelt szintű magyarérettségi hivatalos megoldásai.
„Összességében a műveltségi teszt könnyű volt, attól függetlenül, hogy külön nem gyakoroltam, hogyan lehet felismerni a különböző motívumokat a versekben” - magyarázta Tölg Réka Inez, a Vörösmarty Mihály Gimnázium diákja, aki az előző években szereplő szerzőkből kiindulva nem számított rá, hogy Ady-mű szerepel majd a feladatok között.
Ahogy arról az eduline elsőként beszámolt, a nyelvi-műveltségi feladatsor az idén Ady Endre A fehér lótuszok című művéhez kapcsolódott. A diákoknak többek között a fehér lótusz költői képet kellett értelmezniük, meg kellett magyarázniuk a műben szereplő kifejezéseket – például a mátka és a hajbókol szavakat -, francia szimbolista költőket kellett megnevezniük, illetve fel kellett ismerniük öt Ady-versrészletet.
"A holokauszt-emlékév miatt arra gondoltam, nagyobb esély van arra, hogy Radnóti Miklós egy művét veszik elő. Pilinszkyre is számítottunk” - tette hozzá a Vörösmarty Mihály Gimnázium diákja, aki az emelt szintű írásbeli második részét sem tartotta különösebben nehéznek. „Vitaindítót szeretek írni, a reflektálás is ment, egyedül a verselemzést találtam nehezebbnek” - mondta a glasgow-i egyetem pszichológia szakára készülő diák.
A középszintű magyarérettségi első, szövegértési részéről itt találjátok a legfrissebb infókat, folyamatosan frissülő tudósításunkat pedig itt olvashatjátok. A középszinű feladatsor esszékérdéseiről itt találjátok a legfrissebb infókat.
Az emelt szintű magyarérettségi második része három feladatból áll: a diákoknak Pilinszky János Egy arckép alá című művét kellett elemezniük a megadott szempontok alapján, elsősorban a költemény retorikájára és stilisztikai jellemzőire koncentrálva.
A második feladat egy Szakonyi Károly-részlethez kapcsolódott. A diákoknak arról kellett írniuk, hogy a műnem választja-e a témát, vagy a téma a műnemet. Az érettségizőknek végül arról kellett egy vitaindítót írniuk, hogy kell-e foglalkozni az iskolákban a blogokkal, a Wikipediával és az ehhez hasonló közösségi tartalmakkal.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről! |