Vége az emelt szintű érettséginek, jönnek a középszintű szóbelik Érettségi-felvételi
eduline/mti

Vége az emelt szintű érettséginek, jönnek a középszintű szóbelik

Befejeződnek ma az emelt szintű szóbeli érettségik: egy hét alatt csaknem 37 ezer vizsgát tartottak 65-féle...

érettségi 2012

Június 18-án folytatódik a szóbeli érettségi

Befejeződnek ma az emelt szintű szóbeli érettségik: egy hét alatt csaknem 37 ezer vizsgát tartottak 65-féle vizsgatárgyból. A középszintű vizsgák június 18-án kezdődnek. Az emelt szintű vizsgákat a húsz megyei, fővárosi kormányhivatal szervezte. A szóbeli tételeket az OH készíttette el, és a kormányhivatalok közreműködésével juttatta el a háromtagú tantárgyi bizottságokhoz. A tantárgyi bizottságok elnökét és tagjait a vizsgaszervező kormányhivatal bízta meg. 

A vizsgázó teljesítményét az adott tantárgyi bizottság mindhárom tagja a vizsgatárgy leírásában, jogszabályban rögzített szempontok alapján, egyéni értékelő lapon külön-külön értékelte, majd az egyéni értékelések egyeztetése után közösen tettek javaslatot az érettségi vizsgabizottságnak a vizsgázó minősítésére. 

A tantárgyi bizottság egyéni osztályozó ívet állított ki minden vizsgázóról, amelyet a vizsgaszervező kormányhivatal megküld az illetékes érettségi vizsgabizottságnak. Az emelt szintű szóbeliket követően június 18-ától 29-éig lesznek a középiskolákban a középszintű szóbeli vizsgák. A tavaszi írásbeli érettségi vizsgák május 25-én fejeződtek be; az OH akkori közlése szerint a tanév rendjében meghatározott 16 nap alatt 1.210 vizsgahelyszínen 136.546 érettségiző tett írásbeli vizsgát.

Kidolgozott tételek középszintű szóbelire

Irodalom

Történelem

Angol

Német

Földrajz

Biológia

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.