"Primitív" feladat is van a középszintű angolérettségin a szaktanár szerint Érettségi-felvételi
Eduline

"Primitív" feladat is van a középszintű angolérettségin a szaktanár szerint

Az általunk megkérdezett szaktanár egyszerűnek és könnyen megoldhatónak tartja az idei középszintű angolérettségi olvasott szöveg értését mérő részét.

A megkérdezett szaktanártól azt az információt kaptunk, hogy az idei érettségi semmiképp sem nevezhető nehéznek. Ami mindenképpen kiemelendő pozitívum, hogy a négy szövegből három tartalmilag is érdekes lehet a diákok számára, így valószínűleg szívesen dolgoznak vele.

A biciklit védő zárról szóló szöveg mindenképpen olyan, ami a diákok számára jópofa lehet. A szemüveg megtalálásáról szóló szöveg viszont viszonylag érdektelennek tűnik.

Arra a kérdésünkre, hogy melyik az a része az érettséginek, amellyel viszonylag könnyen boldogulnak a diákok, a harmadik szöveggel kapcsolatos nyelvtani, szó pótlási feladatot említette meg szakértőnk.

Itt az első infó az angolérettségiről: Hawkingról és kerékpárlakatról is kaptak szöveget a diákok

Stephen Hawking, egy különleges kerékpárzár és a sziesztázás is téma a középszintű angolérettségi első részében - tudta meg az eduline. Egy Stephen Hawking-idézetet, egy elveszett szemüvegről szóló szöveget, egy, a sziesztázás hatásairól szóló cikket és egy különleges kerékpárzárról szóló anyagot kaptak a középszinten érettségizők az angol első részében.

A hármas feladatot, ahol egy szót kell beírni a megadott helyre, gyakorlatilag a primitív szóval is illethetnénk, annyira egyszerű. Ennél azért egy reading, egy olvasásértés feladat lehetne sokkal komolyabb kihívás. A feladat első része korrekt, ott valóban gondolkoznunk kell, mi a helyes szó, de a többi túlságosan egyszerű.

A legnehezebb feladatnak az utolsó, a negyedik szöveg egyik kérdését nevezte, mivel a válasz nem derül ki a megadott szövegből, következtetés alapján lehet csak rájönni.

Egy olyan elemet találtunk csak a négy feladatban, az utolsó feldatban, ami bizonytalan. A négyes feladatnál azt éreztük, van egy olyan kijelentés, amiről nem lehet megállapítani, hogy igaz vagy hamis. Nincs rá a szövegben valós információ. Sejthető, kitalálható a többi ismeretében, de az olvasásértésnek nem erről kellene szólnia, hogy ki kell találni a választ, hanem az olvasásról és a szöveg megértéséről.

Az angolérettségiről folyamatos tudósításunkat és legfrissebb híreinket itt találjátok.