"Máshol ilyen létezik" - megszólalt az államtitkár az érettségi nélküli felvételiről Érettségi-felvételi
Eduline

"Máshol ilyen létezik" - megszólalt az államtitkár az érettségi nélküli felvételiről

„A kormánynak nincs ilyen célja, ez félreértelmezés” – így válaszolt Palkovics László arra a kérdésre, miért korlátozná a kormány a gimnáziumi férőhelyek számát. A felsőoktatási államtitkár a Heti Válasznak ugyanakkor azt is hozzátette: „pusztán gimnáziumi érettségivel nem lehet érvényesülni a munkaerőpiacon, ehhez vagy egyetemet kell végezni, vagy szakmát kell tanulni".

„Azokat a fiatalokat, akik gyengébb képességekkel gimnáziumba kerülnek, és onnan nem tudnak bejutni a felsőoktatásba, vagy bejutnak ugyan, de nem képesek megszerezni a diplomát, zsákutcába tereljük, ahonnan már nehéz kiszabadulni. Ők sikeresebbek, elégedettebbek lennének, ha időben kaptak volna egy jó szakmát” – mondta a Heti Válasznak a felsőoktatási államtitkár.

Hozzátette: „nem lehet úgy tenni, mintha a képességei mindenkit alkalmassá tennének rá, hogy egyetemre menjen. A hallgatók több mint 35 százaléka nem jut el az abszolutóriumig, mivel képességhiány vagy nem megfelelő hozzáállás miatt kiesik a rendszerből”.

Úgy tűnik, az államtitkárnak a szakiskolát végzettekről más a véleménye. Kijelentette: annak a lehetőségét is biztosítani kell, hogy a szakképzésből át lehessen menni a felsőoktatásba. „Nálunk ez még nem jellemző, de más országokban ez az átjárás létezik. Ezért vezetnénk be az angol nyelvterületen a Bachelor of Engineeringnek nevezett fokozatot, amit magyarul technológiák üzemeltetésében jártas szakembereknek nevezhetnénk”.

Palkovics a vs.hu-nak kedden azt mondta: öt év munka után már nehéz a közéleti tárgyakat megkövetelni, ezért a szakmunkások érettségi nélkül, de valamilyen felvételi követelménynek megfelelve léphetnének be a felsőoktatásba.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.