"A hallás utáni szövegértés egy vicc volt": diákok a mai érettségiről Érettségi-felvételi
Eduline

"A hallás utáni szövegértés egy vicc volt": diákok a mai érettségiről

A diákok többsége szerint a hallás utáni szövegértés nehéz volt.

Henrik szerint szélsőséges feladatok jellemezték a középszintű németérettségit.

Voltak olyan feladatok, amelyeket nevetve megoldhatott bárki, de a hallás utáni szövegértés egy vicc volt. Elképesztően morgós hangon és számomra felfoghatatlan tempóban beszéltek.

- közölte az eduline-nal.

Bár Henriknek már van középfokú nyelvvizsgája is, és előzetesen 90 százalék fölötti eredményre számított, bevallása szerint a vizsga után már 80 százalék fölötti eredménynek is örülne.

Milyen volt a németérettségi? Szavazz!

Ma is ítélnek az érettségizők.

Zoltánnak felsőfokú nyelvvizsgája van németből, így ő már magabiztosabban nyilatkozott a középszintűről. Szerinte izgalmas szövegeket kaptak, és az íráskészségnél is teljesne életszerű és mai feladatokkal szembesülhettek.

Fanni és Brigi is a hallott szövegértést kritizálta, szerintük főleg az utolsó hanganyagos feladat volt nehéz. Brigi szerint a túl gyors beszéd miatt lehetett nehezen érteni. A levélírás témáját mindketten jónak találták, azonban az időt - összhangban szaktanárunk véleményével - kevésnek.

Itt a németérettségi megoldása: olvasott szöveg értése

Péntek délelőtt a németérettségivel zárult le a tavaszi érettségi szezon első hete. Itt találjátok a középszintű németérettségi első - az olvasott szöveg értését mérő - részének nem hivatalos, szaktanár által kidolgozott megoldását. A németérettségiről szóló, folyamatosan frissülő tudósításunkat itt találjátok. A nyelvhelyesség megoldásai. Az íráskészség feladatlap megoldásai.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.