Másfél hét múlva kiderül, hány hallgatót vehetnek fel az egyetemek Érettségi-felvételi
MTI

Másfél hét múlva kiderül, hány hallgatót vehetnek fel az egyetemek

December 5-én tűzi napirendjére az új felsőoktatási keretszámokat a kormány - közölte az oktatási államtitkárság...

December 5-én tárgyal a kormány a 2013-as felvételi keretszámokról

December 5-én tűzi napirendjére az új felsőoktatási keretszámokat a kormány - közölte az oktatási államtitkárság pénteken. A tájékoztatás szerint a kabinet november 21-i ülésén első olvasatban tárgyalta a 2013. évi felsőoktatási felvételi keretszámokat, amelyeknek a változtatása mellett döntött. A más szempontrendszer szerint készülő tervezetet a kormány december 5-i ülésén tűzi napirendre. Hány hallgatói helyet kapnak a képzési területek? Összefoglalónkat itt olvashatjátok el.

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának az MTI birtokába került, november 20-ai dátumú előterjesztése szerint a kormány összesen 53.640-ben állapítaná meg a 2013-ban a felsőoktatásba felvehető magyar állami (rész-)ösztöndíjjal támogatott hallgatók számát. Felsőoktatási szakképzésben, alapképzésben és osztatlan képzésben 31 340 - valamint részösztöndíjjal 5 ezer -, mesterképzésben 16 ezer, doktori képzésben 1300 hallgató kezdhetné meg jövőre felsőfokú tanulmányait.

Az előterjesztés szerint továbbra is prioritás a műszaki, a természettudományi, az informatikai, valamint az orvos- és egészségtudomány képzési területek állami ösztöndíjas keretszámainak kiemelt biztosítása. A kormány ezen belül 4 ezres külön keretet biztosít a hátrányos helyzetű, fogyatékkal élő, illetve gyesben, gyedben részesülő jelentkezőknek.

A javaslat - amely képzési területekre bontott keretszámokat tartalmaz - azt rögzíti, hogy a felsőoktatási szakképzésben 2350, az alapképzésben 24 780 hallgató kezdhetné meg teljes támogatás mellett tanulmányait.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.