Kémiaérettségi 2012: milyen lesz az idei feladatsor? Érettségi-felvételi
Eduline

Kémiaérettségi 2012: milyen lesz az idei feladatsor?

A tejsav és a politejsav tulajdonságai, a vörösiszap és az alumíniumgyártás, az oxovegyületek, a nátrium, valamint a szén-dioxid és a kén-dioxid összehasonlítása – ezek voltak a fő témakörök a 2011-es májusi kémiaérettségin. Idén több mint 3100-an vizsgáznak középszinten, az emelt szintű írásbelit 1667-en választották.

kémia érettségi 2011

Szerdán a kémiával és a földrajzzal folytatódik az érettségi szezon

A vizsga középszinten 120 percig tart, a feladatsor általános, szervetlen és szerves kémiai kérdéseket tartalmaz, az elérhető pontszám 100. Az emelt szintű vizsga 240 perces, a feladatsor azonos számban tartalmaz általános, szervetlen és szerves kémiai kérdéseket. A vizsgán függvénytáblázatot, periódusos rendszert és szöveges adatok tárolására nem alkalmas zsebszámológépet is lehet használni.

A 2011-es feladatsorok és javítókulcsok

2011-es tavaszi érettségi

A középszintű feladatsor

A középszintű feladatsor hivatalos javítókulcsa

Az emelt szintű feladatsor

Az emelt szintű feladatsor hivatalos javítókulcsa

2011-es őszi érettségi

A középszintű feladatsor

A középszintű feladatsor hivatalos javítókulcsa

Az emelt szintű feladatsor

Az emelt szintű feladatsor hivatalos javítókulcsa

Évről évre jól teljesítenek a vizsgázók

Elsőre meglepő lehet, de a tanulói jogviszonyban álló, nappali tagozatos, középszinten vizsgázó diákok rendre kémiából szerepelnek a legjobban: az átlaguk 2007 óta egyszer sem csúszott 4,00 alá, sőt 2010-ben 4,36 lett. Miből szerzik a legrosszabb jegyeket az érettségizők? Összefoglalónkat itt olvashatjátok el.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.