Jön a németérettségi: feladatsorok és megoldások az eduline-on Érettségi-felvételi
Eduline

Jön a németérettségi: feladatsorok és megoldások az eduline-on

Pénteken németből érettségiznek a diákok, középszinten 20 137-en, emelt szinten 2424-en vizsgáznak.

Pénteken németből érettségiznek a diákok, középszinten 20 137-en, emelt szinten 2424-en vizsgáznak. Az eduline-on folyamatosan beszámolunk a feladatokról, tanárokat és diákokat kérdezünk a témákról és a feladattípusokról, a vizsga után pedig jövünk a nem hivatalos, szaktanárok által kidolgozott megoldásokkal.

A középszintű németérettségi hivatalos megoldása

Az emelt szintű németérettségi hivatalos megoldása

A középszintű németérettségi első részének nem hivatalos, szaktanárok által kidolgozott megoldása

A nyelvhelyességi feladatsor nem hivatalos megoldását itt nézhetitek meg

A harmadik - hallott szöveg értését tesztelő - feladatsort itt találjátok

A negyedik, íráskészséget mérő rész megoldási javaslatait itt nézhetitek meg

Milyen volt a középszintű érettségi a diákok szerint?

Milyen feladatokat kell megoldani a németérettségi negyedik, íráskészséget vizsgáló részében?

Milyen témák szerepelnek a középszintű németérettségi nyelvhelyességi részében?

Itt vannak az első infók: egy lovaglóiskola és a reggeli fontossága is szerepel a középszintű érettségi témái között

Elsőként szeretnétek értesülni a feladatokról és a megoldásokról? Kövessétek folyamatosan frissülő tudósításunkat

A középszintű írásbeli 180 perces. A vizsga négy részből áll: az olvasott szöveg értését mérő feladatsorra 60, a nyelvhelyességi tesztre és a hallott szöveg értésére 30-30, az íráskészséget vizsgáló feladatokra pedig 60 perc jut. Az érettségi A2-B1-es szintnek felel meg, a diákoknak minden résznél legalább 12 százalékot kell elérniük. Nyomtatott szótárt csak az íráskészséget mérő részhez használhatnak.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.