Ilyenek voltak a ponthatárok a Pannon Egyetem: az anglisztikához 478 pont kellett Érettségi-felvételi
MTI

Ilyenek voltak a ponthatárok a Pannon Egyetem: az anglisztikához 478 pont kellett

A veszprémi Pannon Egyetemen a legtöbb szakon emelkedett a felvételi ponthatár, a fő szakokon kiemelkedően magas...

Pannon Egyetem

A Pannon Egyetem. 5712 jelentkező közül 2328-at vettek fel

A veszprémi Pannon Egyetemen a legtöbb szakon emelkedett a felvételi ponthatár, a fő szakokon kiemelkedően magas ponthatárt állapítottak meg - közölte az intézmény szerdán. A 2012-es ponthatárok teljes listáját itt találjátok.

A Pannon Egyetemre 5712 jelentkező közül 2328-at vettek fel. A legtöbbet, 478 pontot az anglisztika alapszak levelező tagozatára történő bejutáshoz kellett elérni. Különösen magas volt a ponthatár az alapszakokon: a nemzetközi tanulmányok szakon 431 pont, a társadalmi tanulmányok szakon 413 pont kellett a bekerüléshez.

A gazdaságtudományi karon a felsőoktatási finanszírozási rendszer változásának megfelelően radikális mértékben csökkent az államilag finanszírozott helyek száma. Az érdeklődés ugyanakkor megmaradt a gazdaságtudományi szakok iránt, sokan vállalják az önköltséges finanszírozást, így minden meghirdetett alap- és mesterképzés elindul az őszi félévben - áll az egyetem közleményében. A karra 323 ösztöndíjas és 388 önköltséges hallgatót vettek fel.

A Georgikon karon az elmúlt évhez képest nőtt az állami finanszírozású alap- és mesterszakos hallgatók aránya, ez a növekedés csaknem teljes egészében kompenzálta a felsőfokú szakképzéseknél bekövetkezett visszaesést. Az államilag támogatott képzésekre felvett hallgatók aránya így szinte ugyanannyi, mint az elmúlt évben; a karra 265 ösztöndíjas és 130 önköltséges tanulót vettek fel.

A mérnöki karon alapszakra felvettek száma - folytatva a többéves tendenciát - a tavalyihoz képest csaknem 10 százalékkal növekedett, meghaladva a 400 hallgatót. Mesterszakok esetében is hasonló mértékű az emelkedés, idén 45 hallgatót vettek fel.     

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.