Ilyen lesz az új diákhitel: többe kerül, mint amennyit a felsőoktatáson spórolnak Érettségi-felvételi
Eduline

Ilyen lesz az új diákhitel: többe kerül, mint amennyit a felsőoktatáson spórolnak

Kétszázalékos, fix kamatozású hitelkonstrukcióként mutatták be a Diákhitel 2-t a kedd délelőtti kormányszóvivői...

Kétszázalékos, fix kamatozású hitelkonstrukcióként mutatták be a Diákhitel 2-t a kedd délelőtti kormányszóvivői sajtótájékoztatón. Az állami kamattámogatás többe fog kerülni, mint a Széll Kálmán-tervben meghirdetett megtakarítás - írja a hvg.hu.

A kormány a diákhitel 2-höz rendkívül kedvezményes állami kamattámogatást társított: a 2012. szeptembertől felmenő rendszerben életbe lépő diákhitel 2-t a tanulmányokat követően fix, kétszázalékos kamatozás mellett kell törlesztenie a hallgatóknak. A fennmaradó részt kamattámogatás formájában az államnak kell fizetnie.

Giró-Szász András kormányszóvivő elmondta: a diákhitel folyamatosan emelkedő kamattámogatás-költsége eléri, ha nem meghaladja a Széll Kálmán-tervben lefektetett, felsőoktatást érintő megtakarítást. A diákhitel 2 törlesztését legkésőbb a 35. életév betöltése után meg kell kezdeni (a diákhitel 1-nél ez a határ a 40. életév), de ugyanúgy van lehetőség arra, hogy akár az aktív évek végéig is törlesszenek.

Giró-Szász azt is elmondta, hogy a kormány gondolkozik azon, hogy azoknak a hallgatóknak a felhalmozott tartozását, akik  a közszolgálatban helyezkednek el, az állam majd valamilyen konstrukcióban átvállalja - a kormány ezzel is vonzóbbá szeretné tenni a közszolgálati karrier lehetőségét a legtehetségesebb hallgatók számára. A cikk folytatását a hvg.hu-n olvashatjátok el.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.