Gondok a szakmai érettségin: semmi nem jár azoknak, akik ebből a tárgyból vizsgáztak? Érettségi-felvételi
Eduline

Gondok a szakmai érettségin: semmi nem jár azoknak, akik ebből a tárgyból vizsgáztak?

Nem reagált a Nemzetgazdasági Minisztérium arra a kérdésre, milyen következménye lehet annak, hogy a gépészeti ismeretek szakmai érettségin nem minden ment rendben.

Képünk illusztráció

Ahogy arról korábban beszámoltunk, lemondott a gépészeti ismeretek szakmai érettségi tételkészítő bizottságának elnöke. A feladatsor a Nemzetgazdasági Minisztérium szerint mindenben megfelelt a kerettantervnek, de a korábbi szakmacsoportos érettségihez képest a tételkészítő bizottság a hangsúlyt máshova helyezte, ez okozhatta a gyengébb teljesítményt.

A gépészetvizsgán nem lehetett függvénytáblázatot használni, mert az érettségi vizsga részletes követelményeiről szóló rendeletben ez nem szerepelt. Az NGM ezek alapján javaslatot tesz a használható segédeszközök felülvizsgálatára - írtuk múlt héten.

Most a Magyar Hírlap volt kíváncsi arra, milyen következménye lehet a diákokra nézve a komolyabb, generális hibáknak, tehát kapnak-e esetleg pluszpontot vagy javítási lehetőséget, de választ nem kaptak. Korábban a tárca tudatta, hogy az érettségi szabályos és méltányos lebonyolításának szükségességére külön körlevélben is felhívták az intézményvezetők figyelmét, így kiemelten a sajátos nevelési igényű tanulókat érintő könnyítésekre.

Érettségizők ezrei járnak rosszul a szigorítással, hiába tiltakoztak hónapokig

Több tízezer végzős szakgimnazista előtt a megszokottnál jóval nehezebb érettségi szezon áll - ők az elsők, akik egy jogszabály-módosítás miatt nem dönthetnek arról, hogy a magyar, a matematika, a történelem és az idegen nyelv mellett miből tesznek érettségit. Ettől az évtől kötelező komplex szakmai vizsgát tenniük. Több ezren tiltakoztak a szigorítás ellen, hiába.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.