Rétvári Bence elégedett, szerinte a magyar oktatás "rugalmas és a diákok igényeiből indul ki" Érettségi-felvételi
Eduline

Rétvári Bence elégedett, szerinte a magyar oktatás "rugalmas és a diákok igényeiből indul ki"

Másfél éve az iskolák, a tanárok és a szülők nagyobb szabadságot kaptak, a tananyagminimum és a diákok maximális terhelhetősége között ők határozzák meg, pontosan mit tanítanak – mondta Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára az Educatio kiállítás megnyitóján. Az államtitkár szerint a mai oktatási rendszer „rugalmas, személyre szabható, a diákok igényeiből indul ki”.

Rétvári Bence szerint az iskolák ma már sokkal nagyobb szabadságot élveznek, mint néhány évvel korábban. A tantervek a minimumot és a maximális terhelhetőséget határozzák meg, a két határ között az iskolák „sokkal nagyobb szabadságfokkal oszthatják be a tananyag mennyiségét, húsz százalékkal eltérhetnek a tantervtől”.

Hozzátette: az iskolák így ki tudják alakítani saját profiljukat, és az osztályközösség szempontjából legmegfelelőbb anyagot állítják össze a diákoknak. Rétvári Bence szerint „ez a rendszer rugalmas, személyre szabható, ez a rendszer a diákok igényeiből indul ki, a diákok javát szolgálja”.

Hozzátette: abban bízik, hogy egyre több iskola él ezzel a lehetőséggel, kialakítják saját profiljukat, és megóvják a diákokat a túlterheltségtől.

Enni sincs idejük a diákoknak, annyi órájuk van

Már a szülők sem bírják nézni azokat a terheket, amiket az iskola rak a gyerekeikre. Már alsó osztályban 6 órája van egy gyereknek, latin közmondásokat és az üvegházhatás fogalmát magoltatják velük. A szülők tanulócsomagokat vásárolnak, hogy otthon meg tudják tanítani, amit az iskolában a gyerek nem értett meg.

 

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.