Felvételi 2025: mikor húzzák a ponthatárokat? Érettségi-felvételi
Székács Linda

Felvételi 2025: mikor húzzák a ponthatárokat?

Mutatjuk a dátumot.

Júliusban kiderül, kik tanulhatnak tovább szeptembertől valamelyik magyar egyetemen, hiszen a bejutáshoz szükséges ponthatárokat a felvételi tájékoztató szerint 2025. július 23-án hirdeti ki az Oktatási Hivatal.

Azok, akik korábban kérték, a sikeres felvételről vagy az elutasításról sms-t kapnak majd, míg azok a hallgatók, akik ezzel a lehetőséggel nem éltek, a felvi.hu-n és az Eduline oldalán nézhetik majd meg, hogy elég pontot értek-e el a bejutáshoz azon szakok valamelyikén, amiket korábban megjelöltek.

Hogyan állapítják meg a ponthatárokat?

A ponthatárokat a felvételi tájékoztató szerint öt szempont figyelembevételével állapítják meg.

Ez az öt szempont

  • a jelentkezők felvételi összpontszáma alapján kialakított egységes rangsorolás,
  • az intézmények kapacitása,
  • az intézményenként (képzési területenként) közzétett maximális hallgatói létszám,
  • az általuk megadott minimális pontszám, valamint
  • a felsőoktatási felvételi eljárásról szóló kormányrendeletben meghatározott szempontok.

Felvételt csak az nyerhet, aki a jelentkezési határidő végéig érvényes és hiánytalan jelentkezést adott le.

Mi történik, ha több szaknál is eléritek a szükséges ponthatárt?

Hiába sikerül több szaknál is elérni a bejutáshoz szükséges ponthatárt, ilyenkor már nem lehet arról dönteni, hogy melyik képzést szeretnétek elkezdeni. Mindenki csak egy szakra kerülhet be; méghozzá a jelentkezési sorrendjében szereplő első olyan helyre, amelyen az összpontszáma eléri vagy meghaladja a felvételi ponthatárt.

 

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.