„Én odaírtam, hogy szálka a halban” – aranyköpések az idei érettségiről Érettségi-felvételi
Rodler Lili

„Én odaírtam, hogy szálka a halban” – aranyköpések az idei érettségiről

A napokban volt az érettségi vizsgák megtekintése, az Érettségi 2025 csoportban pedig jobbnál-jobb bejegyzések születtek a dolgozatokban szereplő vicces válaszokból és a szóbeli előtti megérzésekből.

 

Teljesen jogos a pont:

 

A Rákóczi-szabadságharcot leíró esszé javításával kapcsolatosan is születtek érdekes bejegyzések.

Volt, akiknek kevésbé sikerült jól és volt, aki viszont így élte meg:

„Azt nekem lehozta a Bëlga, a többi meg feltételezéseken alapul”

Akadtak kifejezetten kreatív megoldások a magyarérettségi kapcsán is:


Más pedig így oldotta meg:

„Én odaírtam, hogy „szálka” a halban”

Ugyanitt valaki pedig a „szatyor” asszociációt használta.

A matekérettségivel kapcsolatban is voltak próbálkozások:

 

A kommentszekcióban pedig szintén születtek keserédes, de inkább vicces hozzászólások az apró hibával kapcsolatban:

„Kapufáról kifelé pattanó…”

„Nekem a megoldásom mellé kérdőjelet tett a javítótanár”

 

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.