Telefonozás, üdvözlőlapok, munka - ilyen témák bukkantak fel a nyelvhelyességben németből Érettségi-felvételi
Székács Linda

Telefonozás, üdvözlőlapok, munka - ilyen témák bukkantak fel a nyelvhelyességben németből

30 percük van az érettségizőknek a második rész feladatainak elvégzésére.

Öt tipp, hogy kevesebbet telefonozzunk, üdvözlőkártyák küldésének hivatalos világnapja és munkavállalással kapcsolatos általános kérdések - ilyen témák kerültek elő a németérettségi nyelvhelyességi részében.

Ez a vizsgarész is jellemzően 3 feladatból áll, melynek során azt mérik fel, hogy megvan-e a szinthez megkövetelt szókincse a vizsgázóknak, ismerik-e a szükséges nyelvtanokat, nyelvtani szerkezeteket, illetve egyes szavak, kifejezések ragozásait, azok kommunikációs használatát.

Németérettségi 2025

A feladatok között szerepelhet

  • lyukas szöveg kiegészítése (önállóan vagy megadott szavakból),
  • négy válaszlehetőséges kiválasztás,
  • kiemelt mondatrészek helyének azonosítása,
  • szavak ragozott vagy képzett formájának beillesztése,
  • szöveg átalakítása megadott szempontok alapján.

A nyelvhelyességi feladatlappal a vizsgázók 30 percen át foglalkozhatnak.

Az angolérettségi egyébként négy részből áll, ezeket a következőképpen pontozzák majd az azt javító tanárok:

  • az olvasott szöveg értésére 33 pont a maximum,
  • a nyelvhelyességre 18,
  • a hallott szöveg értésére 33,
  • az íráskészségre pedig szintén 33.

A júniusi szóbeli vizsgákon szintén 33 pontot lehet majd összeszedni, így áll össze a maximális 150 pont.

Mivel az emelt szintű vizsgát a diákok központilag írják, erről csak a délután folyamán lesznek információink. Érdemes lesz figyelni az Eduline-t ekkor is.

 

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.