A levélírás kifejezetten könnyű volt - ilyennek látta az emelt szinten vizsgázó diák a németérettségit Érettségi-felvételi
Gál Luca

A levélírás kifejezetten könnyű volt - ilyennek látta az emelt szinten vizsgázó diák a németérettségit

Az érettségi mindig megosztó a vizsgázók között, így biztos vannak, akik szerint nagyobb nehézségeket okoztak bizonyos feladatok. Azonban a nekünk megszólaló diák igen pozitív beszámolót adott az emelt szintű németérettségiről.

Német nyelvből emelt szinten 72 helyszínen 3061 vizsgázó tett ma érettségi vizsgát, a feladatok megoldására pedig összesen 240 percet kaptak.

Németérettségi 2025

Dóra, aki emelt szinten érettségizett német nyelvből, az Eduline-nak nyilatkozva elmondta, hogy összességében elégedett volt a feladatsorral, amely nehézségét tekintve hasonló szinten mozgott, mint az előző évek vizsgái, így nem okozott meglepetést a diákok számára.

A szövegértésnél „baráti feladatokat" kaptak. A második rész elején a többi vizsgázóval együtt ugyan izgultak egy kicsit, mert egyes feladattípusokkal nem szívesen találkoztak volna, de végül ez a rész is jól sikerült. Örömmel fogadta, hogy idén nem szerepelt olyan feladat, amelyben hibákat kellett volna felismerni és javítani az adott szövegben– ennek a többiek is nagyon örültek. A hallás utáni szövegértést pedig „vállalhatónak” nevezte.

Az íráskészségi feladat során egy hivatalos, és egy, az ünnepekhez kapcsolódó témájú levelet kellett megfogalmazniuk, amelyeket Dóra az emelt szinthez képest kifejezetten könnyűnek talált. Összegzésképpen úgy gondolja, sikeres vizsgát tett, és jó esélyt lát arra, hogy ötöst szerezzen.

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.