Több mint 30 millió forintba kerül az idei felvételi legdrágább önköltséges képzése Érettségi-felvételi
Székács Linda

Több mint 30 millió forintba kerül az idei felvételi legdrágább önköltséges képzése

A szakot először 2023-ban indították, és állami ösztöndíjas formában nem is elérhető.

Félévente 4 300 000 forintba, összesen pedig 30 100 000 forintba kerül a Milton Friedman Egyetem Óbudai Egyetem közreműködésével indított 7 féléves repülőmérnök alapszakja, amit állami ösztöndíjas formában nem is indítanak az idei felsőoktatási felvételiben.

A szakra csak és kizárólag önköltséges formában kerülhetnek be a sikeresen felvételiző hallgatók, akik a szak elvégzése után hivatásos pilótadiplomát és két, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) által minősített nemzetközi tanúsítványt kapnak.

"Hallgatóink

  • a legfejlettebb európai standardnak megfelelő elméleti és gyakorlati repülőgépvezetői kiképzést kapnak;
  • a képzés során leteszik a repülős szakszolgálati engedélyük megszerzéséhez szükséges hatósági vizsgákat;
  • megismerkednek a légi közlekedési ágazatnak a repülőgép-vezetéshez kapcsolódó technológiai folyamataival;
  • a budapesti helyszín adottságait kihasználva közvetlen tapasztalatot szereznek egy nemzetközi repülőtér üzemeléséről, a nagygépes karbantartás műveleteiről és a nemzetközi forgalmat lebonyolító légtér irányításáról;
  • megismerik a repülést lehetővé tevő természeti jelenségek és műszaki megoldások összefüggéseit;
  • elsajátítják a járműmérnöki alapismereteket;
  • a vállalatgazdálkodási, menedzsmenti és — a szűkebb repülésbiztonságon túlmutató — minőségbiztosítási ismereteket kapnak;
  • átfogó kompetenciafejlesztő tréningeken vesznek részt"

- szerepel az egyetem honlapján.

A bekerüléshez szükséges ponthatár 2023-ban 248 pont volt.

 

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.