Felvételi 2024: nem minden szakon kötelező az emelt érettségi a Pázmányon Érettségi-felvételi
Tornyos Kata

Felvételi 2024: nem minden szakon kötelező az emelt érettségi a Pázmányon

Itt megnézhetitek, hogy mennyi pluszpontot ad az emelt szintű érettségire a Pázmány Péter Katolikus Egyetem.

A felvételi pontokat a korábbi években és idén is 500 pontos rendszerben számítják, aminek az alapját, vagyis

  • 200 pontot továbbra is a tanulmányi eredmények,
  • 200 pontot az érettségi eredmények,
  • 100 pontot pedig az intézményi pontok (korábban többletpontok) adják.

Az egyetem szakonként dönthet az érettségi pont számításához szükséges két érettségi tárgyról és ezek szintjéről. Vagyis követelményként továbbra is előírhat emelt szintű érettségi vizsgát. Emellett a figyelembe vehető ötödik érettségi tárgyak listája is bővült, ami szintén szakonként eltérő lehet.

Intézményi pontok számítása 2024

Emelt szintű érettségi (max. 100 Emelt szintű érettségi jogcímen)

A pedagógusképzés képzési területhez tartozó alap- és osztatlan szakokon, valamint a társadalomtudomány képzési területhez tartozó alapszakokon az emelt szintű érettségi követelménye teljes egészében megszűnik. Az anglisztika és a pszichológia alapszak kivételével ugyanez érvényes a bölcsészettudomány képzési terület alapszakjaira is - a két kivételnél az eddigi egy emelt szintű érettségi követelménye marad.

A jogi képzési területen az igazságügyi igazgatási alapszakon a jövőben elegendő lesz két középszintű érettségi is, az osztatlan jogász szakon viszont megmarad az egy emelt szintű érettségi. Ugyanígy megmarad az egy emelt szintű érettségi követelménye a műszaki, valamint az informatika képzési területhez tartozó alapszakokon is.

Vizsgatárgyanként, ha az érettségi pontot a legalább 45%-os emelt szintű érettségi eredményéből számítják: 50 pont.

 

 

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban Közoktatás Gál Luca

Szabadszedéses menza: így működik az átállás az iskolákban

Egyre több iskola vezeti be a szabadszedéses menzát, amelynek köszönhetően a diákok maguk dönthetik el, mit és mennyit szeretnének enni. Ez nemcsak az étkezési élményt javítja, hanem a kidobott étel mennyiségét is jelentősen csökkenti. Sok helyen azt tapasztalják, hogy a rendszer bevezetése után többen fizetnek be az iskolai étkezésre, köztük olyanok is, akik korábban nem éltek ezzel a lehetőséggel.