Az egyik legfontosabb februári dátum: eddig kell leadnotok a jelentkezésetek a középiskolákba Érettségi-felvételi
Székács Linda

Az egyik legfontosabb februári dátum: eddig kell leadnotok a jelentkezésetek a középiskolákba

A központi felvételin már túl vannak az érintettek, azt viszont ne felejtsétek el, hogy ez nem egyenlő a középiskolai jelentkezéssel. Mutatjuk a legfontosabb februári dátumot, aminek a betartására mindenképp figyeljetek.

Az általatok kiválasztott középiskolákba 2024. február 21-ig kell leadnotok a jelentkezéseteket, hiszen az általános iskolák ezen a napon továbbítják a tanulói- és jelentkezési lapokat, ekkor történik meg a hivatalos jelentkezés a kiválasztott középiskolákba.

A sorrendetek összeállításában nagy segítséget jelenthet a január 20-án megírt központi írásbeli eredménye, amiről február 9-ig értesítenek titeket az Oktatási Hivatal által meghatározott módon. Figyelembe vehetitek továbbá, hogy hogyan sikerültek az érettségik a számotokra szimpatikus iskolákban, hogy milyen eredmények születtek a kompetenciaméréseken, továbbá figyelmetekbe ajánljuk a HVG 2024-es középiskolai rangsorát is.

Ha még bizonytalanok vagytok abban, hogy milyen típusú intézménybe jelentkeznétek, a négy évfolyamos gimnáziumokról itt, a hat- és nyolcévfolyamos gimnáziumokról itt, a technikumokról itt, a szakgimnáziumokról itt, a két tanítási nyelvű intézményekről pedig ebben a cikkünkben olvashattok.

Ha a nemzetközi intézmények is érdekelnek titeket, olvassátok el ezt a cikkünket.

 

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás Közoktatás Kurucz Tünde

Európában példátlan antipedagógia: így választja szét a hátrányos helyzetű és a középosztálybeli gyerekeket a magyar oktatás

Spontán jelenség vagy rendszerszintű probléma, ha jobb körülmények között élő tanulókat a szülők olyan iskolába viszik, ahol alig vagy nincsenek hátrányos helyzetű diákok? Mit lehet ez ellen tenni, és ha minden így marad, annak milyen következményei lehetnek? Nahalka István oktatáskutatóval beszélgettünk.