Barátságos feladatokat kaptak a vizsgázók az angolérettségi negyedik feladatában egy nyelvtanár szerint Érettségi-felvételi
Székács Linda

Barátságos feladatokat kaptak a vizsgázók az angolérettségi negyedik feladatában egy nyelvtanár szerint

A vizsga első része után most a szövegalkotási feladatrészről is megkérdeztük, mit gondol a nyelvtanárunk.

Az olvasott szöveg értése és a nyelvtani feladatok után a nyelvi érettségi második felében a hallás utáni szövegértésükről és az önálló szövegalkotási készségeikről kell számot adniuk a diákoknak. Az Eduline által megkérdezett nyelvtanár a vizsga első feléről korábban azt mondta: egyszerű, de néhol trükkös feladatokat kaptak a diákok és nem árt kiemelten figyelniük a helyesírásukra sem.

Mivel a hallás utáni szövegértés hanganyaga nem jutott el hozzánk, ezért arról nem tudnak véleményt mondani, a feladatlap viszont ránézésre nem tűnik a legegyszerűbbnek, a levelek viszont annál kedvezőbbek a diákok számára, hiszen az egyik feladatban baráti levelet kell írniuk, ami sokkal könnyebb és szerethetőbb formátum, mint a hivatalos, míg a másikban háziállatokkal kapcsolatban kell véleményt alkotniuk. Ez csak azért okozhat nehézséget számukra, mert viszonylag sok pontot kell tömören megfogalmazniuk.

Az angolérettségiről szóló folyamatosan frissülő tudósításunkat itt követhetitek:

 

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.