Örülhetnek a diákok: idén is van novellaelemzés a magyarérettségi második részében Érettségi-felvételi
Székács Linda

Örülhetnek a diákok: idén is van novellaelemzés a magyarérettségi második részében

Lázár Ervin novellát (is) kaptak a diákok.

Az első infókat a szövegértés feladatrészről itt, a rövid szövegalkotási feladatról pedig itt olvashatjátok. Az Eduline szaktanárt is megkérdezett a feladatokról, véleményét a szövegértésről és a rövid szövegalkotásról ide kattintva éritek el. A műelemzés feladatrészről az első infókat itt, a szaktanári véleményt pedig itt olvashatjátok.

Ezekben a percekben kezdtek hozzá a középszinten vizsgázók a magyarérettségi második részéhez. A műelemzésben két feladat közül választhatnak: akik jobban kedvelik az epika műfaját, egy Lázár Ervin novellát elemezhetnek, akik viszont a líra felé húznak, egy Petőfi Sándor és egy Tóth Árpád verset elemezhetnek.

A feladatokat látva valószínű, hogy a diákok többsége inkább a novellaelemzést választja, hiszen - bár nem árt tisztában lenni a szerző kilétével - az esetek többségében a novella könnyebben elemezhető, mint a lírai művek, hiszen megtanulható sémák alapján lehet végigmenni a cselekményen. Kedvező lehet ugyanakkor a diákoknak a Petőfi vers is, az Eduline által megkérdezett magyartanár szerint ugyanis számítani lehetett rá, hogy a tavalyi emelt szintű érettségi után Petőfi Sándor ismét feltűnik az érettségiben, hiszen idén ünnepeljük az ikonikus költő születésének 200. évfordulóját.

Közvetítésünket a hétfői érettségiről ide kattintva tudjátok követni:

 

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.