Felvételizők, figyelem! Mutatjuk, mit kell tudni az ügyintézési időszakról Érettségi-felvételi
Bezzeg Hanna

Felvételizők, figyelem! Mutatjuk, mit kell tudni az ügyintézési időszakról

Április 20-tól fontos feladatok várnak az egyetemre, főiskolára jelentkezőkre, ekkor indul a tavaszi ügyintézési időszak.

Mutatjuk, kinek lehet szüksége adatmódosításra, és mikor érdemes változtatni a megjelölt szakok sorrendjén.

Adatmódosítás

Ez a feladat akkor érint titeket, ha a jelentkezésetek óta módosult valamelyik személyes adatototok (például a nevetek vagy az állampolgárságotok), illetve, ha hibás adatokat szeretnétek javítani.

Dokumentumpótlás

Az alapszabály szerint minden, már meglévő dokumentumot február 15-ig kellett rögzítenetek az E-felvételi rendszerben. Ha a határidő lejárta után szereztetek olyan bizonyítványt vagy nyelvvizsgát, amely többletpontot ér, azokat ebben az időszakban rögzíthetitek.

Sorrendmódosítás

Ha a jelentkezés leadása óta változtak a tervek, és már nem az első helyre rangsorolt képzésen tanulnának legszívesebben, változtassátok meg a szakok sorrendjét. Sorrendet csak egy alkalommal módosíthattok, új képzést azonban már nem jelölhettek meg (ez alól kivétel, ha ugyanannak a képzésnek az önköltséges párját szeretnétek megjelölni).

Ha nem sikerült az akalmassági vizsgátok, nem érdemes a sorrendmódosítással foglalkoznotok, hiszen a sikertelen vizsga miatt egyébként sem kerülhettek be az adott szakra.

Jelentkezés visszavonása

Ha meggondoltátok magatokat, és mégsem szeretnétek egy adott szakon továbbtanulni (vagy legalábbis nem most), akkor érdemes visszavonni azt a jelentkezési helyet. Fontos: a visszavont jelentkezés később már nem változtatható meg, és arra sincs lehetőségetek, hogy helyette új képzést jelöljetek meg. Sőt, a már korábban befizetett kiegészítő eljárási díj összegét sem igényelhetitek vissza.