A felvételi legfontosabb kérdései: van olyan, hogy nem indul el egy meghirdetett szak? Érettségi-felvételi
Csik Veronika

A felvételi legfontosabb kérdései: van olyan, hogy nem indul el egy meghirdetett szak?

Mikor nem indul el egy felvételin meghirdetett szak? Az érettségik után a legtöbben biztosan belevetitek magatokat a pontszámolásba és a felvételi ügyintézésbe. Összeszedtük a legfontosabb szabályokat.

Arról már írtunk, pontosan mikor tudjátok meg a végleges felvételi ponthatárokat, most azt szedtük össze, mire kell még figyelnetek a ponthatároknál.

Nagyon fontos, hogy ponthatár alatti felvételi összpontszámmal nem vehető fel egy jelentkező sem egyetemre, viszont fordítva is van egy szabály: ha eléritek a ponthatárt, akkor az egyetemnek fel kell vennie benneteket, kivéve, ha a jelentkezés sorrendjében előrébb megjelölt helyre már bekerültetek, vagy ha a meghirdetett szakot nem indítják el.

De mikor nem indítanak egy előre meghirdetett szakot?

Ne izguljatok, a nagy és népszerű szakok esetében ez nem olyan népszerű lépés. Erre akkor kerülhet sor, ha az adott képzésen a felvétel alapvető feltételeit teljesítő, azaz érvényes felvételi pontszámmal rendelkező jelentkezők száma nem éri el tájékoztatóban megadott minimális szakos kapacitást. Ezt hol tudjátok csekkolni? A felvin minden szak mellett van egy kapacitásszám minimum és egy maximum is - bár mindenki az utóbbit figyeli a jelentkezésnél, a minimumszám is fontos lehet, például ilyen esetekben. Sok olyan kislétszámú képzés van - alap- és mesterszakon is -, ahol a minimumszám 5 fő, hiszen nem sokan jelölik meg a képzést, ha azonban ezt nem éri el a felvehető leendő hallgatók száma, akkor a képzést indítók dönthetnek úgy, hogy az adott szak idén nem indul.

Az is előfordulhat, hogy megfelelően felkészült jelentkezők hiányában nem indul új évfolyam – olvasható a Felvi oldalán. Természetesen erről is az intézmény dönt olyan képzések esetében, ahol pélául a felvételinek egy alkalmassági vagy külön felvételi vizsga is feltétele.

Az idei felvételivel kapcsolatban itt olvashatjátok a legfrissebb cikkeinket.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.