Hány pontot szerezhettek az érettségin? Új szabályok Érettségi-felvételi
Eduline

Hány pontot szerezhettek az érettségin? Új szabályok

Hány pontot érhettek el a fő tárgyakból az érettségin így, hogy csak az írásbeli eredményetekre támaszkodhattok majd? Itt vannak a pontos infók.

A kormány csütörtöki bejelentése alapján a tavaszi érettségik csak írásbeli vizsgák lesznek. A döntésről megjelent rendelet szerint az érettségi vizsga eredményét a megszervezett vizsgarészeken nyújtott teljesítmény alapján százalékos formában, egész szám meghatározásával kell megállapítani.

Vagyis az eddigi csak írásbeli pontok teszik majd ki az egészet, így a fő tárgyak esetén a következőképpen alakulhat a pontozás. A középszintű magyarérettségi esetén eddig 150 pont helyett az szóbeli pontot kivonva 100 pont lesz az elérhető maximum, ugyanígy a töriérettségin is 100 pont lesz a maximum, ahogyan - változatlanul - a matekérettségin is.

A középszintű idegen nyelvi érettségik esetén pedig az írásbelivel megszerezhető 117 pont lesz, amit megszerezhettek összesen.

A kettesre nagyobb esélyetek lesz

A rendelet szerint, ha bármelyik vizsgatárgyból eléritek a tizenkettő százalékot, de a huszonöt százalékot már nem, szóbeli vizsgával lesz majd lehetőségetek javítani.

A 2020-as érettségiről szóló cikkeinket itt olvashatjátok.

Az érettségi kakukktojása: ebből a tárgyból csak szóbeli vizsga lesz

Hogyan oldják majd meg a tesiérettségit? Mi várható emelt szinten? Az idei érettségi újabb speciális szabályait mutatjuk meg.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.