Angliában már döntöttek: ilyen szempontok alapján kapnak jegyet az idei érettségizők Érettségi-felvételi
Eduline

Angliában már döntöttek: ilyen szempontok alapján kapnak jegyet az idei érettségizők

A végzős diákok érettségi eredményeit a tanárok értékelése, az osztálytársakhoz mért teljesítmény és a korábbi években elért eredmények fogják meghatározni.

Angliában valószínűleg már nem nyitnak ki az iskolák ebben a tanévben, ezért az érettségi vizsgákat is elhalasztják. A tanulók a végső jegyüket a tanáraik értékelése, az osztályban felállított rangsor és a korábbi években elért eredményeik alapján fogják megkapni – írja a The Guardian.

Az iskoláknak május 29-től kell benyújtaniuk az értékeléseket a vizsgabizottságnak, akik a végső osztályzatokat a Ofqual által kidolgozott modell alapján fogják meghozni. A diákok az érettségi eredményüket várhatóan a megszokott időszakban – augusztus közepén – fogják megtudni. Ezek az osztályzatok megegyeznek majd a korábbi évek érettségi eredményeivel, így a diákok továbbtanulását és későbbi munkavállalását sem fogja hátrányosan befolyásolni a kialakult helyzet.

A döntés mintegy másfél millió diákot érint, azonban az még most sem tisztázott, hogy a szakképzésben, a műszaki képzéseken tanulókra, valamint a magántanulókra milyen szabályok fognak vonatkozni. Ahogyan még az is megválaszolásra vár, hogy az eredmények elleni fellebbezések hogyan fognak zajlani, illetve mikor lesz lehetőségük újra érettségizni azoknak, akik szeretnének.  

Van, ahol már nem nyitnak ki a sulik ebben a tanévben

Az idei tanévben már nem nyitnak ki újra az iskolák Kaliforniában a koronavírus-járvány miatt - jelentette be Gavin Newsom, a tagállam kormányzója.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.