"Mindeki megszenvedett vele" - ilyen volt a mai emelt szintű kémiaérettségi Érettségi-felvételi
Eduline

"Mindeki megszenvedett vele" - ilyen volt a mai emelt szintű kémiaérettségi

„Nekem nagyon nehéz volt. A számolások kifejezetten nehezek voltak, mindenki megszenvedett vele” - mondta el az egyik vizsgázó. Ezt gondolták a diákok a mai kémiaérettségiről.

„Nekem nagyon nehéz volt. A számolások kifejezetten nehezek voltak, mindenki megszenvedett vele” - mondta el az Eduline-nak Hanna, aki emelt szinten írta meg a mai kémiaérettségit. „Az idő elég volt, de végig dolgoztam nagyjából. Az elméletben három savat kellett összehasonlítani egy táblázatban, aztán fémek oldódását kellett megvizsgálni aszerint, hogy melyik redoxireakció megy végbe. Aztán szerves vegyületekről volt szó, ahol konstitúciós képleteket kértek. A számolásoknál pedig volt elektrolízis és sav-bázis titrálás is” – mesélte a győri végzős.

Emelt szinten a diákoknak 240 perce volt a feladatsorra, összesen 100 pontot szerezhetnek. Az írásbeli feladatsornak legalább négy számítási feladatot kellett tartalmaznia, a feladatok száma azonban változó. Egy feladaton belül a feladattípusok vegyesen is alkalmazhatók, például kísérlet értelmezése és hozzá kapcsolódó számítás.

Roxána, aki szintén emelt szintű feladatsort töltött ki, hasonló tapasztalatokról számolt be: "sokkal nehezebb volt az előző éviekhez képest, a számolások miatt meggyűlt vele a bajunk. Osztálytársaim is mesélték, hogy több helyre csak tippelni tudtak. Nagyon nehéz feladatsor volt, és hiába volt rá elég idő, a harmadik óránál gondolkoztam azon, hogy beadjam, hiszen már csak ültem felette, nem tudtam mást csinálni" - tette hozzá.

A középszintű kémiaérettségi írásbelije egyébként 120 perces volt, a diákok legfeljebb 100 pontot gyűjthetnek a feladatok megoldásával. Az írásbeli feladatsor általános, szervetlen és szerves kémiai kérdéseket tartalmazott. Az írásbeli feladatsor tartalmi összeállításánál pedig meg kell jelennie a környezetkémiai és a hétköznapi élettel kapcsolatos, praktikus szemléletmódnak.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Ajándékozás az iskolákban: öröm vagy anyagi teher? Campus life Székács Linda

Ajándékozás az iskolákban: öröm vagy anyagi teher?

Sok iskolában hagyomány, hogy a diákok decemberben megajándékozzák egymást. Míg egyes osztályokban jelképes összegből szervezik az ünneplést, máshol akár 5–6000 forintos ajándékokra is számítanak. A növekvő anyagi különbségek miatt azonban egyre több család számára okoz feszültséget az ünnepi készülődés, és vannak gyerekek, akik az anyagiak miatt mindezekből kimaradnak.