Itt vannak a friss infók az angolérettségi utolsó részének feladatairól Érettségi-felvételi
Eduline

Itt vannak a friss infók az angolérettségi utolsó részének feladatairól

Egy newcastle-i városnézésről kell levelet írni, majd karrierdöntésről – pontosabban egy dilemmáról – kell kommentet írni a középszintű angolérettségi utolsó, íráskészséget mérő részében.

A középszintű angolérettségi hivatalos megoldását itt, az emelt szintű írásbeli megoldását pedig itt nézhetitek meg.

Az íráskészség rész két feladatában nagyon sok volt az olvasnivaló – az első feladatban nem feltétlenül kellett elolvasni az egész szöveget, de a második feladatot nem lehetett megoldani a szövegek végigolvasása nélkül – mondta az Eduline-nak Östör Zsuzsa, az Euroexam Vizsgaközpont vezető vizsgáztató- és tanárképzője.

A második feladatról – amelyben az érettségizőknek kommentet kellett írnia egy tanárnak készülő diák posztjára – azt mondta: négy szempontot adtak meg a feladatnál, ám egy 100-120 szavas szövegben nem biztos, hogy mind a négyre ki lehet térni, ehhez túl kicsi a terjedelem. A témák egyébként jók voltak – tette hozzá Östör Zsuzsa.

A középszintű angolérettségi negyedik része a diákok íráskészségét méri: azt tesztelik, hogy az érettségizők képesek-e a megadott témákhoz kapcsolódó szövegeket írni, ismert, hétköznapi témákról írni és véleményt megfogalmazni, a meglévő szókincsüket változatosan használni, a szöveget megfelelően felépíteni és tagolni, a szövegfajtának és a közlési szándéknak, a címzetthez való viszonynak megfelelő stílust és hangnemet választani, az adott szövegfajta formai sajátosságainak megfelelő írást készíteni, egyszerű nyelvtani szerkezeteket, nyelvi fordulatokat és helyesírási szabályokat biztonsággal alkalmazni.

Ebben a vizsgarészben az alábbi szövegfajták fordulhatnak elő: rövid, személyes jellegű közlés (például üzenet, napló- vagy blogbejegyzés, internetes hozzászólás), e-mail, meghívó, magánjellegű vagy intézménynek szóló levél.

Ez a vizsgarész két feladatból áll. „Az első feladat interakciós és tranzakciós szöveg. Ebben a feladatban a vizsgázó verbális, illetve vizuális segédanyagra reagálva, három irányító szempont alapján 80-100 szó terjedelmű közlést hoz létre. A második feladatban a vizsgázó hosszabb leíró, vagy véleménykifejtő szöveget hoz létre négy irányító szempont alapján. Az írás terjedelme 100-120 szó” – olvasható az Oktatási Hivatal tájékoztatójában.

2019-es angolérettségi: feladatok és megoldások elsőként itt!

Black Friday és tündérmesék: ezek a témák is szerepelnek az angolérettségi második részében

A Black Fridayról és a tündérmesékről is kaptak szövegeket a diákok a középszintű angolérettségi második, nyelvhelyességi részében.

Nem feltétlen gyakornok kategóriában kezdenek az óvodai nevelők Közoktatás Kurucz Tünde

Nem feltétlen gyakornok kategóriában kezdenek az óvodai nevelők

Középfokú, technikusi képzettséggel, Pedagógus I. kategóriában, bruttó 654 ezres óvodapedagógusként is kezdhetnek az óvodai nevelők – derült ki az Oktatási Hivatal szerkesztőségünk részére küldött válaszából. Ehhez képest a frissen végzett diplomás óvodapedagógusok gyakornokként állhatnak munkába, ha nem volt korábban legalább 6 éves munkaviszonyuk.