A KDNP-s Hoffmann Rózsa által beterjesztett, a közoktatásról szóló törvény módosítása alapján már szeptembertől visszaállítanák a buktatás lehetőségét az általános iskola második osztályának végétől. A javaslat rögzíti, hogy az első évfolyamon félévkor és év végén, a második évfolyamon félévkor szöveges minősítéssel kell kifejezni, hogy a tanuló kiválóan, jól vagy megfelelően teljesített, illetve felzárkóztatásra szorul. A másodikban év végén és a további évfolyamokon a tanulókat osztályzással értékelik, de az iskola pedagógiai programban elő lehet írni a szöveges értékelést is. Az érettségi vizsga és a felsőoktatási intézménybe való felvétel egyes szabályainak módosításáról szóló törvényjavaslat szerint a kormány döntene arról a jövőben, hogy mely képzések esetében, hány és mely tantárgyakból legyen a felsőoktatási képzésbe való belépés feltétele az emelt szintű érettségi. A fideszes Pokorni Zoltán és Pósán László által benyújtott előterjesztés szerint ha a parlament is elfogadja a változtatásokat, akkor először a 2013 őszén induló képzéseknél kellene alkalmazni.
Egy ideális világban minden gyerek Montessori-nevelésben részesülne – vallja a Zürichben dolgozó óvodapedagógus. Miben előzik meg a Montessori-ovisok az állami intézményekbe járó társaikat, és van-e átjárás a két rendszer között?