Hatvan diáknak kell újra érettségiznie informatikából Érettségi-felvételi
Eduline

Hatvan diáknak kell újra érettségiznie informatikából

Az időjárás, illetve az árvíz miatt hatvan diáknak nem sikerült letennie hétfőn a középszintű informatika érettségit; ők május 31-én újra vizsgázhatnak - mondta el Bakonyi László, az Oktatási Hivatal (OH) elnöke.

Az OH vezetője közölte, a diákok önhibájukon kívül nem teljesítették a vizsgát, sokan az árvíz miatt nem jutottak el a vizsgahelyekre, vagy a viharos időjárás okozta áramkimaradás miatt nem tudták megtartani az érettségit a kihirdetett vizsgahelyszíneken. Bakonyi László ismertette, voltak diákok, aki az időjárás miatt késtek, ők elkülönítve, de megírhatták az informatikai vizsgát, és volt olyan vizsgahelyszín, ahol - miután helyreállt az áramszolgáltatás - időhosszabbítással tehették le a a tanulók a gyakorlati informatika érettségit.

Az OH elnöke hozzátette, a jelentések szerint az elmaradt vizsgák helyszínei "visszatükrözik" az időjárási helyzetképet, vagyis árvíz miatt inkább Észak-Magyarország, míg áramszünet miatt a dél-dunántúli régió volt érintve. Bakonyi László elmondta azt is, hogy az informatika vizsgatárgy esetében a gyakorlati vizsga elmaradása miatt a felsőoktatási felvételi eljárásban nem lehet pontot számítani az eredményből, ezért azok a tanulók, akik hétfőn nem tudtak középszintű informatika érettségit tenni, május 31-én adhatnak újra számot tudásukból.

Az Oktatási és Kulturális Minisztérium tájékoztatása szerint informatikából középszinten magyarul 1053 helyszínen 29.381-an, angolul 18 helyszínen 324-en, franciául egy helyszínen 22-en, németül öt helyszínen 108-an, románul egy helyszínen 24-en, spanyolul egy helyszínen négyen, szerbül egy helyszínen ketten, szlovákul egy helyszínen öten tehettek gyakorlati érettségi vizsgát.

A középszintű informatika gyakorlati vizsga 180 perces volt, az elérhető maximális pontszám pedig 120 volt. A feladatsorban szerepelt szövegszerkesztés, táblázatkezelés, adatbázis-kezelés, prezentáció, grafika, weblapkészítés.


mti 

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.