Sokan megijedhettek a hosszú szövegezésű feladatoktól - mondja a matekerettsegi.hu szakértője. Az idei matekérettségiben több volt a "kevert" feladat, és a végére becsúszott egy nem középszintű kérdés is.

"Egyértelműen könnyebb volt az első rész a tavalyihoz képest" - mondja az eduline-nak Baloghné Békési Beáta a matekerettsegi.hu szakértője. Ugyan a 11-es és a 12-es feladatnak kicsit bonyolultabb volt a megfogalmazása, igazából ezek sem voltak nehezek. A 12-esben voltak direkt felesleges adatok, ezért alaposan át kellett olvasni, de maga a megoldás itt sem volt bonyolult.

Más a helyzet a második rész feladatait illetően, ezekben ugyanis fokról fokra "bekeményítettek" a készítők. "A 13-as viszonylag egyszerű volt, és még a 14-15-ös feladatok sem voltak rettenetesen nehezek. De az utolsó három példa nagyon terjedelemes és bonyolult szövegezésű volt, ráadásul több témakört is számonkértek bennük" - elemez a szakértő. Ezekből a feldatokból kettőt kellett csak kiválasztani, a matematika tanár szerint viszont félő, hogy sokan bepánikoltak a hosszú szövegek láttán, és nem volt türelmük pontról pontra végig menni a példákon.

"Mindent összevetve mégis egyszerűbbnek tartom az idei érettségit, mert nem voltak benne meglepetések, mint a tavalyi feladatsorban. Egyedül a 18-as feladat utolsó részkérdését nem tartottuk korrektnek, mert a binomiális eloszlás egyáltalán nem középszintű tananyag, ezért sok gyereknek fogalma sem volt róla, hogy mit várnak tőle ebben a feladatban. Le a kalappal azok előtt, akik mégis ezt az utolsó példát választották, hiszen ebben volt síkgeometria, térgeometria és valószínűségszámítás is" - mondja Baloghné Békési Beáta.

A matekerettsegi.hu az érettségi előtti felkészülési időszakban egy-egy témakört járt körbe és így segített titeket, hogy a vizsgán minden olajozottan menjen. Ezeket az anyagokat itt találjátok.



eduline

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.