2009. december. 09. 15:07 Eduline Utolsó frissítés: 2009. december. 09. 14:10 Egyéb

Péntekig lehet jelentkezni a középiskolai központi írásbeli felvételikre

Péntekig jelentkezhetnek az általános iskolai tanulók a középfokú továbbtanulásuk felvételi vizsgájához tartozó központi írásbeli vizsgákra.

A minisztérium tájékoztatója szerint mintegy 500 középfokú iskola írta elő, hogy a hozzájuk jelentkező tanulók előzetesen vegyenek részt a központi írásbeliken. Ha egy tanuló úgy tervezi, hogy majd februárban ezen iskolák egyikébe beadja a felvételi jelentkezését, részt kell vennie a központi írásbeli vizsgákon.

A 9. évfolyamra történő beiskolázás során különböző feladatlapok készülnek azoknak, akik az általános tanterv alapján folyó felkészítést nyújtó középfokú iskolába, illetve akik tehetséggondozó középfokú iskolába jelentkeznek.

Egy tanuló csak egy intézménybe jelentkezhet írásbeli vizsgára. Ha a tanuló a 9. évfolyamra történő beiskolázáshoz szükséges írásbeli vizsgára jelentkezik, és tehetséggondozó, valamint általános központi írásbeli vizsgát is kíván írni, akkor és csakis akkor megteheti, hogy két intézménybe adja le a vizsgára jelentkezési lapot. Az egyik intézményben írja meg az általános, a másikban a tehetséggondozó központi írásbeli vizsgát.

Az iskolák több mint fele nem tart majd felvételi vizsgát, hanem az általános iskolai tanulmányi eredmények alapján rangsorolja és veszi fel a tanulókat. A vizsgákat a 8 és a 6 évfolyamos gimnáziumokba jelentkezők számára 2010. január 22-én, a 9. évfolyamra az általános tantervű képzésre jelentkezők számára 2010. január 23-án, a kiemelkedő tehetséget kibontakoztató felkészítést nyújtó középiskolák 9. évfolyamára jelentkezők számára 2010. január 30-án tartják.


mti

Kompetenciamérés 2025: javuló eredmények, vidéki fölény, óriási különbség a fiúk és lányok között szövegértésben Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: javuló eredmények, vidéki fölény, óriási különbség a fiúk és lányok között szövegértésben

Megérkeztek a 2025-ös országos kompetenciamérés szövegértési eredményei, és a számok több szempontból is beszédesek. A magyar diákok teljesítménye összességében javult a tavalyihoz képest. Ugyanakkor a nemek közötti különbségek továbbra is fennállnak: a lányok minden évfolyamon jobban teljesítettek szövegértésből, mint a fiúk. Ráadásul Budapestet több évfolyamon is lekörözte számos vármegye.