2009. július. 21. 16:25 Eduline Utolsó frissítés: 2009. július. 21. 16:11 Egyéb

Kevesebbet isznak a diákok, ha azt hiszik, társaik is visszafogottabbak

Legalábbis ez derül ki egy most nyilvánosságra hozott elemzésből amely szerint az alkohol-fogyasztás visszaszorításának egyik legjobb módja az, ha elmondják a diákokt, hogy nem mindenki „nagyivó”.

sörös üveg

Az Oxford Brookes University kutatói a Cochrane Library elnevezésű szabad felhasználású internetes orvosi adatbázisban hozták nyilvánosságra elemzésüket, amelyet 22, a témában megjelent korábbi tanulmányra alapoztak - írja a HealthDay című egészségügyi hírportál.

Az eredeti vizsgálatok összesen 7275 amerikai egyetemistát érintettek. A kutatók két csoportba osztották a hallgatókat: olyanokra, akik részt vettek az alkoholfogyasztásuk csökkentését megcélzó valamely programban, és olyanokra, akik nem. A programok között volt személyes és csoportos tanácsadás, tájékoztatás, illetve interneten és elektronikus levélben lezajlott információátadás.

David Foxcroft, az elemzés egyik szerzője szerint a személyes és az internetes módszerek sikeresen csökkentették az alkoholfogyasztást, a levelek és a csoportos foglalkozások azonban nem érték el céljukat. A kutatókat meglepte, hogy az általában hatékony csoporttámogatás ebben az esetben nem késztette az alkohol elhagyására a részt vevő diákokat.

A kutatók szerint az előzetes befolyásolásnak is szerepe volt abban, hogy mennyi alkoholt ittak a felmérésekben szereplő egyetemisták. Ha a diákok feltételezték, hogy a többiek sokat isznak, az általuk elfogyasztott mennyiség is nagyobb volt. Ez azt jelenti, hogy a beavatkozás legegyszerűbb formája - a tájékoztatás arról, hogy nem mindenki nagyivó - önmagában csökkentheti az alkoholfogyasztást - vélik az elemzés készítői.

mti

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.