#virtuális_asszisztens

Közoktatás Tornyos Kata

Élethű virtuális tanárokon dolgozik két tizennyolc éves magyar diák, versenyt is nyertek a projekttel

Még csak tizennyolc évesek, de már fejlesztettek webalkalmazást, dolgoznak egy önvezető kerekesszéken, következő céljuk pedig az, hogy minél előbb a diákok képernyőjére kerüljön Sophie, a virtuális tanár. Dani és Ádám már hétszáz órát fektettek az Avatar Projektbe, a Samsung és az EdisonKids közös versenyének, a Megoldások a holnapért fődíját is elnyerték vele. A két fiúval az általuk fejlesztett oktatási platformról, a közös munkáról és a versenyen szerzett tapasztalataikról beszélgettünk.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.