"Én lebeszélem a diákjaimat arról, hogy a pedagóguspályát válasszák"
Rendkívüli kerekasztal-beszélgetéssel zárta a tanévet a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ). Előkerültek az oktatást érintő legfontosabb kérdések.
Rendkívüli kerekasztal-beszélgetéssel zárta a tanévet a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ). Előkerültek az oktatást érintő legfontosabb kérdések.
Vajon hány órát tanít, és mivel tölti a munkaideje nagy részét egy tanár?
Mennyit dolgozik egy tanár ma Magyarországon? Érdekes (és érdemes) összehasonlítani a német, a szlovák vagy éppen a görög tanárok munkaterheivel.
A sok fenntartóváltás és a Klik adminisztrációja nem hagyott nyugtot az iskoláknak: 4 év alatt 7 leltározást kellett elvégezni egyes helyeken.
A Tanítanék Mozgalomból kivált iskolaigazgató egyértelművé tenné, hogy nem lett érdemben szabad egy iskola sem az új Klik idejére sem, az igazgatóknak sok esetben meg van kötve a keze. Szeretné tartani magát ígéretéhez, hogy ha kell, maga üti ki a falat, hogy
Még októberben - a nagyobb tiltakozási hullámot jóval megelőzve - kezdett munkába egy iskolai szakkör, hogy részletes kiadványt készítsenek arról, hogy miként látják az oktatási rendszert és az iskolák hétköznapjait, valamint szerintük milyennek kellene lennie. Bár nincs cselekmény, mégis olyan, mintha Fantázia és a való világ síkján mutatnák be a két oldalt.
Az elmúlt öt évben drámai mértékben visszaesett a nyelvvizsgázók száma Magyarországon, és ez egyre látványosabban megmutatkozik a felsőoktatásba jelentkezők körében is: míg korábban a nagy budapesti egyetemekre felvettek szinte mindegyike rendelkezett legalább egy B2-es nyelvvizsgával, mára akár húsz százalékkal is csökkent azok aránya, akik a felvételiig megszerezték azt – annak ellenére, hogy a vizsga első alkalommal ingyenes és többletpontot is ér.