A hónap utolsó hetében utalják a szakképzési ösztöndíjakat
Összesen 168 ezer diák várja az ösztöndíjak megérkezését.
Összesen 168 ezer diák várja az ösztöndíjak megérkezését.
A szakképzési ösztöndíjnál jóval magasabb összeget kaphatnak a duális képzésben tanuló diákok.
Hivatalosan is elindult az Esélyteremtő Program újabb üteme a szakképzésben – közölte a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM). A kezdeményezés célja a lemorzsolódás csökkentése, a tanulmányi eredmények javítása és a tanulók kompetenciáinak fejlesztése.
Idén Horváth Ottó, a Kaposvári Szakképzési Centrum Eötvös Loránd Műszaki Technikum és Kollégium pedagógusa kapta az Év Informatikatanára Somogyban díjat. Az elismerést a Somogyi Kereskedelmi és Iparkamara Informatikai Napján adták át.
Ettől a félévtől hatvan kiválasztott iskolában vezetik be először a mesterséges intelligencia (MI) kurzust a tanrendbe építve. A cél, hogy a jövőben valamennyi szakképző iskola tanrendjében szerepeljen ez az oktatás.
Hasonló kezdőfizetése lehet egy gépésztechnikusnak, egy szoftverfejlesztőnek és egy mentőtisztnek.
Minden felvételiző azért izgul, hogy az első helyen megjelölt szakra jusson be. Ebben az évben a szakképzésből érkezők nagyobb arányban jutottak be az álomképzésükre.
Mutatjuk, milyen ösztöndíjakra számíthattok és mikor.
Mutatjuk, mettől meddig tart majd.
44 ezer kilencedikes kezdte meg a tanévet a szakképzésben, akiknek Varga-Bajusz Veronika egy komplett életpályát vázolt fel.
Múlt hét pénteken Miskolcon rendezték az Országos Szakképzési Tanévnyitót (ilyen is létezik) és erre elhívták az idén 74 éves énekest is.
Több mint 10 ezer diák tanult pénzügyi-számviteli ügyintézőnek – ennyien még sosem választották ezt a szakmát az elmúlt öt évben. A szakács, cukrász és villanyszerelő képzések továbbra is tartják magukat, de érezhető az érdeklődésben egy kis stagnálás, aprócska csökkenéssel. Mutatjuk, melyek voltak a legnépszerűbb szakmák, és mennyit lehet keresni velük.
Az ötödikesek kivételével minden évfolyamon javítottak a diákok matekból a kompetenciamérésen. Volt olyan évfolyam, ahol egy kategóriával, mintegy 50 képességponttal jobb eredmények születtek, mint egy éve. Azonban az eredményeket árnyalja, hogy nyolcadikban nőtt azoknak a száma, akik matekból még az első képességszintet sem érték el.