PTE összegyetemi plénuma elutasítja a modellváltást
A január 25-én tartott második összegyetemi egyeztetés résztvevői nem látnak esélyt arra, hogy a Pécsi Tudományegyetem autonómiája megmaradjon alapítványi keretek között.
A január 25-én tartott második összegyetemi egyeztetés résztvevői nem látnak esélyt arra, hogy a Pécsi Tudományegyetem autonómiája megmaradjon alapítványi keretek között.
Csütörtökön tárgyalta volna a Pécsi Tudományegyetem (PTE) Szenátusa az egyetemi modellváltás kérdését, azonban Miseta Attila rektor az ülés elején közölte, ezt leveszik a napirendről, mivel egészen más információkat kaptak Gulyás Gergelytől, mint Kásler Miklós tanácsadójától.
Felszólítja továbbá a szenátus tagjait, hogy "széleskörű felmérések hiányában" szavazzanak nemmel a modellváltásra.
Az innovációs és technológiai miniszter állítása szerint az intézményekre bízza, hogy fenntartót váltanak-e.
A Szegedi Tudományegyetem a következő, 2021-2024. közötti időszakra vonatkozó - most készülő - Intézményfejlesztési Terve keretében vizsgálja az intézmény lehetséges, legoptimálisabb működési modelljeit.
Újabb magyar sikerekről számolunk be: a Times Higher Education (THE) pszichológiai képzéseket rangsoroló listáján, az informatikai rangsorban, a gazdasági és üzleti rangsorban, illetve a bölcsészettudományi képzések listáján is szépen szerepeltek a magyar egyetemek.
Mutatjuk, hogy melyek a legjobb orvosi-, mérnöki-, és fizikai képzést indító magyar egyetemek a Times Higher Education (THE) rangsorai szerint.
Öt magyar egyetem is felkerült a Times Higher Education (THE) társadalomtudományi képzéseket rangsoroló listájára. A legjobb eredményt a Budapesti Corvinus Egyetem és a Debreceni Egyetem érte el.
A Semmelweis Egyetem, az ELTE, a Debreceni Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem, a Szegedi Tudományegyetem és a Szent István Egyetem is bekerült a Times Higher Education (THE) élettudományi képzéseket rangsoroló listájába.
Egy orvosegyetemi neuropszichológia írásbeli vizsgán már átmegy a PTE ÁOK és az IBM által közösen fejlesztett, mesterséges intelligencia által működtetett chatbot.
Bár korábban már körbekérdeztük az egyetemeket azzal kapcsolatban, hogy milyen formában tervezik indítani a tanévet, a napokban olvasható járványügyi statisztikákat figyelembe véve újra felmerült bennünk a kérdés: vajon mindenhol lesz személyes oktatás? Most ismét felkerestük a felsőoktatási intézményeket. Eddig a lentiekben olvasható válaszokat kaptuk, de amint újabb válasz érkezik, cikkünket frissítjük.
Persze a távolságtartásra is figyelni kell majd az egyetemen.
Aggodalom a családért és a barátokért, bezártság, elszigeteltség – többek között ilyen érzésekkel fordulnak diákok az Eduline által megkérdezett szakpszichológushoz. A kisebb-nagyobb megszakításokkal lassan egy éve otthon tanuló középiskolások és egyetemisták egy részénél a koronavírus-járvány által kiváltott stressz hangulatingadozást, szorongást, fásultságot, kimerültséget, alvási problémákat is okozhat.