Földalatti iskola épül a folyamatos támadásoknak kitett Harkiv városában
A gyerekek jelenleg online, vagy a metróállomásokon kialakított osztálytermekben tanulnak.
A gyerekek jelenleg online, vagy a metróállomásokon kialakított osztálytermekben tanulnak.
A jelenleg érvényben lévő szabályok szerint a nemzetiségi iskolásoknak ötödik osztálytól át kell térniük az ukrán nyelven történő tanulásra.
A támadások miatt az iskolaköteles korú gyermekek mindössze harmada látogatja az összes óráját személyesen, és sokan elfelejtették a tananyagot. A járványt is beleszámolva számos ukrán gyermek már negyedik éve nem tud rendesen iskolába járni.
A kelet-ukrajnai Poltavában lebontották Alekszandr Puskin XIX. századi orosz költő, az orosz irodalom klasszikusa és Nyikolaj Vatutyin tábornok, a Szovjetunió hőse emlékművét.
Százhatvan Ukrajnából menekült diák tett érettségi vizsgát június közepén az ELTE Lágymányosi Campusán.
A külügyminiszter arról beszélt, hogy az Ukrajna lerohanása miatt szankcionált országgal „nemzeti érdek” fenntartani az együttműködést. Mihail Murasko orosz egészségügyi miniszter szerint az ösztöndíjrendszer is segít a kapcsolatok erősítésében.
13 diákot raboltak el egy Ukrajna északkeleti részén található iskolából orosz katonák tavaly szeptemberben, de a háború kitörése óta már több mint 15 ezer gyermek tűnt el.
A kijevi orvosi egyetem szerint ők felelősek a saját életükért.
A fronton kapott értesítést arról, hogy ő lehet a következő magyar nagykövet.
Francis Scarr újságíró szerint az orosz állami média is beszámolt a gyerekek gyakorlatairól.
Több oroszországi tanárt is elbocsátottak az elmúlt hetekben, mert elmondták véleményüket az ukrajnai háborúról. Volt, aki ellen vádat is emeltek.
Az ukrajnai háború Közel-Keleten és Észak-Afrika több részén tovább súlyosbíthatja az élelmezési problémákat.
A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.